طمع اسراييل بر سودان جنوبي

طمع اسراييل بر سودان جنوبي
يکشنبه 19 تير 1390 - 15:04

خارطوم(العالم)- يکي از رهبران حزب ملي حاکم سودان هشدار داد که رژيم صهيونيستي به دنبال جاي پا براي خود در کشور تازه تاسيس سودان جنوبي و سلطه بر کشورهاي مسلمان منطقه است.

"موسى طه" يکشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: رژيم صهيونيستي با همکاري غرب در تلاش براي تقسيم هرچه بيشتر سودان است و با نفوذ در سودان جنوبي به دنبال سلطه بر کشورهاي عربي و تجزيه آنهاست.

موسي طه گفت: رژيم صهيونيستي در همين ارتباط کشور جنوب سودان را بي درنگ به رسميت شناخت و براي ارايه کمک اقتصادي به آن اعلام آمادگي کرد.

 عضو برجسته حزب ملي حاکم سودان از کشور تازه تاسيس سودان جنوبي خواست براي برقراري روابط نزديک با شمال تلاش کند.

موسى طه اظهار داشت: با وجود همه تلاش هاي حزب ملي حاکم سودان درباره وحدت و يکپارچگي اين کشور، استقلال جنوب سودان اکنون يک واقعيت است و مسوولان دولت جنوب بايد براي توسعه اين کشور تلاش کنند و بدانند که بهترين گزينه براي آنها قرارگرفتن در فضاي صلح با سودان شمالي است.

وي گفت: سودان شمالي همسايه خيرخواه جنوب به شمار مي رود و دو کشور از مشترکات اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي برخوردار هستند.

عضو برجسته حزب ملي حاکم سودان تصريح کرد: سودان شمالي گزينه مردم جنوب و امضاي توافقنامه براي متوقف کردن جنگ فرسايشي طولاني را مورد احترام قرار مي دهد و سودان جنوبي نيز لازم است نيات حسنه در برابر شمال از خود نشان دهد.

وي امکان طرح جدايي طلبي در مناطق ديگر سودان را رد کرد و گفت: جدايي طلبي در جنوب از مدت هاي طولاني و از زمان استقلال سودان مطرح بود و وضع جنوب با مناطق ديگر سودان متفاوت است.

پربیننده ترین خبرها