نارضايتي خارطوم از روابط جوبا با اسراييل

نارضايتي خارطوم از روابط جوبا با اسراييل
دوشنبه 20 تير 1390 - 03:04

دستيار سردبير روزنامه التيار چاپ سودان ضمن ابراز نارضايتي از روابط سودان جنوبي به پايتختي جوبا با دشمن اسراييلي گفت: روابط خارطوم با جوبا با وجود عدم رضايتش از روابط سودان جنوبي با دشمن صهيونيستي خوب و حسنه خواهد بود.

عبدالباقي الظافر دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم از شتابزدگي رژيم صهيونيستي در زمينه به رسميت شناختن سودان جنوبي ابراز تعجب کرد و گفت: اين در حالي است که هنوز همسايگان و ديگر کشورهاي منطقه سودان جنوبي را به رسميت نشناخته اند.
 
الظافر به تحرکات رژيم صهيونيستي در جنوب سودان اشاره کرد و افزود: اسرائيل در گذشته از سودان جنوبي حمايت تسليحاتي مي کرد.
 
دستيار سردبير روزنامه التيار چاپ سودان گفت: روابط خارطوم و جوبا مبتني بر منافع و واقعيت ها است و به رسميت شناخته شدن سودان جنوبي از سوي تل آويو تأثيري در اين روابط نمي گذارد خصوصا اينکه سودان از زماني طولاني پيش بيني مي کرد رژيم اسرائيل سودان جنوبي را به رسميت بشناسد و روابط ديپلماتيک با آن برقرار کند.
 
الظافر افزود: سودان واقع بينانه با سودان جنوبي که با دشمن اسرائيلي رابطه دارد ، تعامل خواهد کرد هر چند از روابط سودان جنوبي با دشمن اسرائيلي خرسند نيست و اين روابط را تهديدي مستقيم براي امنيت ملي خود مي داند خصوصا اينکه اسرائيل چند بار در گذشته به سودان حمله کرد که حمله دو سال پيش به شرق سودان و حمله به يک خودروي شخصي در چند ماه گذشته از نمونه هاي آن است.

پربیننده ترین خبرها