دیده بان حقوق بشر:

آلمان از رژیم سرکوبگر سعودی حمایت میکند

آلمان از رژیم سرکوبگر سعودی حمایت میکند
دوشنبه 20 تير 1390 - 05:30

سازمان ديده بان حقوق بشر با درخواست از آلمان براي بازنگري در قرارداد فروش سلاح به سعودي ها، فروش تجهيزات نظامي به عربستان را حمايت از رژيم هاي سرکوبگر دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، دیده بان حقوق بشر از صدراعظم آلمان خواست قبل از توافق فروش 200 تانک به عربستان سعودی، به پیامهای سیاسی سعودی ها توجه کند.

"کریستوف ویلکی" از بازرسان دیده بان حقوق بشر با اشاره به لشکرکشی عربستان سعودی و ورود تانکهای این کشور به بحرین برای سرکوب تظاهرات مردم، تاکید کرد: فروش تانک به عربستان در این برهه به معنای حمایت آلمان از رژیم های سرکوبگر است.

پایگاه اینترنتی راصد با اشاره به گزارش دیده بان حقوق بشر نوشت، عربستان سعودی در زمینه حقوق بشر پرونده ای تاریک دارد و اخیرا برای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین، به این مجمع الجزایر نیرو اعزام کرده است.

عربستان یکی از کشورهای معدود منطقه است که در آن هیچگونه اصلاحاتی در زمینه حقوق بشر صورت نگرفته است.

دیده بان حقوق بشر از آنگلا مرکل خواست در پیامی آشکار به عربستان سعودی، درباره پرونده حقوقی این کشور و اقدامات آن در بحرین اظهار نگرانی کند.

این سازمان حقوقی از دولت آلمان خواست، دست کم قبل از امضای این قرارداد از عربستان سعودی تضمین هایی قطعی دریافت کند که این تجهیزات نظامی در نقض قوانین بین المللی حقوق بشر و قوانین انسانی استفاده نمی شود.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها