با برگزاري اجلاس گفت وگوي ملي محقق شد؛

تحول جديد درحيات سياسي سوريه

تحول جديد درحيات سياسي سوريه
دوشنبه 20 تير 1390 - 06:49

يک کارشناس مسايل راهبردي سوريه تاکيد کرد که با برگزاري اجلاس "گفت وگوي ملي" تحول جديدي در حيات سياسي اين کشور ايجاد شد.

"طالب ابراهيم" دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: اجلاس گفت وگوي ملي از ديروز (يکشنبه) کار خود را در شهر دمشق پايتخت سوريه آغاز کرد که نقطه تحول جديدي در حيات سياسي اين کشور به شمار مي رود.

وي تصريح کرد: اين اجلاس در راستاي اجراي وعده هاي بشار اسد رييس جمهوري سوريه براي آغاز مرحله تکثرگرايي سياسي و حزبي و حرکت آرام، سالم و امن سوريه به سمت يک حيات سياسي دموکراتيک آزاد و مستقل برگزار مي شود.

ابراهيم گفت: مخالفان شرکت کننده در گفت وگوي ملي خواهان مشارکت عملي در ساخت سوريه اي مدرن بوده و مستحق اعتماد مردم سوريه هستند.

وي به سخنان دخالت آميز معاون رابرت گيتس معاون وزير دفاع سابق آمريکا بعد از گذشت يک ماه از حوادث سوريه اشاره کرد که گفته بود اگر بشار اسد بر جرگه کشورهاي عرب حوزه خليج فارس بپيوندد و اسراييل را به رسميت شناخته و روابط خود با ايران و گروه هاي تروريستي {مقاومت} را قطع کند، در اين صورت اصلاحات در سوريه موفق خواهد شد و امنيت و ثبات به اين کشور بازخواهد گشت.

اين کارشناس مسايل راهبردي سوريه به اعتراف زودهنگام و صريح آمريکا در زمينه مداخله در امور داخلي سوريه و تلاش براي مانع تراشي در مسير اصلاحات جاري در اين کشور اشاره کرد.

ابراهيم گفت: برگزاري اجلاس گفت وگوي ملي به رياست معاون رييس جمهور در سوريه نشان مي دهد که رهبري سوريه درقبال همه جريان ها و گروه هاي سياسي رويکردی باز دارد، و همه را فرا مي خواند تا در فعاليت هاي مسالمت آميز دموکراتيک در کشور  در راستاي تضمين امنيت و منافع مردم سهيم شوند.

وي با اشاره به وجود برخي ناآرامي ها در سوريه خاطرنشان کرد: مشکل اين عده در همراهي آنها با آمريکا و اسراييل است. اين افراد خواهان گفت وگو و اصلاحات و وجود سوريه اي قوي و باثبات و شکوفا نيستند زيرا ادامه ناآرامي در کشور به نفع اسراييل و آمريکا و دشمنان سوريه است و از همين رو اين افراد خود را در جرگه دشمنان ملت سوريه قرار داده اند.

کارشناس مسايل راهبردي سوريه گفت: شخصيت هاي مخالف در خارج از کشور که در اجلاس گفت وگوي ملي شرکت نکرده اند، تصميمات آنها نه تنها نشات گرفته از خواست و منافع شخصي آنها است بلکه اين تصميمات از سوي دستگاه هاي اطلاعاتي غرب، آمريکا، اسراييل، آلمان و فرانسه به اين شخصيت ها تحميل مي شود.

وي افزود: دستگاه هاي اطلاعاتي غرب از اين افراد براي تحميل اهداف خاص خود بهره برداري کرده و آنها اين اهداف را در داخل سوريه اجرا مي کنند.

ابراهيم همچنين خواهان اخراج سفيران آمريکا و فرانسه از سوريه شد و آنها را جاسوس خواند.

وي سياست آمريکا در منطقه را همان سياست رژيم صهيونيستي دانست که از سوي واشنگتن در حال اجراست.

پربیننده ترین خبرها