نایب رییس اتحادیه روزنامه نگاران:

گفتگوي ملي، راهکار گذر از بحران سوريه است

گفتگوي ملي، راهکار گذر از بحران سوريه است
دوشنبه 20 تير 1390 - 07:12

دمشق(العالم)- نايب رييس اتحاديه روزنامه نگاران سوريه گفت: نشست مشورتي گفت و گوي ملي ميان دولت سوريه و مخالفان ، بهترين راهکار براي گذر کشور از بحران فعلي است.

"مصطفى مقداد" دوشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم با تاکيد بر بررسي همه مسايل مورد اختلاف در نشست گفت وگوي ملي اظهار داشت: نشست مشورتي ديروز (يکشنبه) گروه هاي سياسي و اجتماعي در دمشق در واقع اقدام عملي دولت براي فراهم كردن زمينه برگزاري كنفرانس ملي فراگير بود.

وي افزود: اين ديدار نشان داد که مي توان در سايه مذاکرات و به دور از درگيري همه مسايل را مطرح و بررسي کرد .

مقداد تصريح کرد: اين نشست ها موجب مي شود تا عليرغم تلاش برخي کشورهاي خارجي براي مانع تراشي، فضاي گسترده تر و مثبتي به وجود بيايد که بهترين روش براي پشت سر گذاشتن شرايط سختي است که سوريه با آن روبروست .

نايب رييس اتحاديه روزنامه نگاران سوريه افزود: دولت با برگزاري اين نشست ثابت کرد که در صدد حل مسايل بوده و نمي  خواهد شاهد درگيري ها و اعتراض هاي بيشتري در خيابان ها باشد.
 
مقداد تاکيد کرد :دراين گفت و گوها همه مسايل از تغيير قانون اساسي گرفته تا ريزترين مطلب در دورترين نقطه سوريه بحث و بررسي خواهد شد .

وي گفت: مسايلي که در ديدار ديروز مطرح شد بيانگرتمايل واقعي  دولت در دست يافتن به يک راه حل مورد رضايت همه گروه هاي مردمي است.

نايب رييس اتحاديه روزنامه نگاران سوري اظهار داشت: اين ديدارها زمينه واقعي را براي مخالفان مقيم خارج نيز فراهم مي سازد تا در يک گفت و گوي واقعي وارد شوند و از اين طريق آنها خواهند فهميد که دولت تصميم جدي دارد تا اختلافات را حل و فصل کند و به حرف دل شهرونداني که داراي حق شرکت در فعاليت هاي سياسي هستند؛ گوش فرا دهد .

وي تاکيد کرد: اين گفت و گوها اعتماد واقعي را به عرصه سياسي سوريه باز خواهد گرداند به گونه اي که جاي هيچگونه ترديدي باقي نمي گذارد و باعث بازگرداندن اوضاع به روال عادي خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها