بازداشت گسترده حاميان فلسطين درفرانسه

بازداشت گسترده حاميان فلسطين درفرانسه
دوشنبه 20 تير 1390 - 07:49

پليس فرانسه طي روزهاي اخير حاميان مردم فلسطين را به طور گسترده در جاي جاي پاريس پايتخت اين کشور بازداشت کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، نيروهاي پليس فرانسه ظرف چند روز اخير و در واقع از زمان لغو بليط پروازي شماري از حاميان فرانسوي فلسطينيان كه در نظر داشتند روز جمعه از طريق فرودگاه شارل دو گل پاريس خود را براي اعلام مراتب اعتراض شان به تل اويو برسانند، دهها تن از مدافعان صلح فلسطين را در جاي جاي پاريس دستگير كرد.

براساس اين گزارش ، پليس فرانسه اخيرا علاوه بر دستگيري تعدادي از تجمع كنندگان درفرودگاه روواسي شارل دوگل در شمال پاريس، تعداد 120 تن از تجمع كنندگان معترض را دربرابر شهرداري پاريس دستگير كرد.

هنوز اخباري از آزادي افراد دستگير شده مزبوركه به كلانتري هاي مختلف پليس منتقل شده اند در دست نيست.

مسوولان فرودگاه شارل دوگل دو روز پيش با دستاويز قراردادن ليست ارسالي از سوي مسوولان صهيونيستي كه در آن درخواست شده بود تا از مسافرت شماري از " افراد نا مطلوب" به تل اويو جلوگيري شود از پرواز 9 نفر از حاميان فلسطيني ممانعت بعمل آورده و بليط پروازي آنها را باطل كردند.

براساس اين گزارش ، تجمع كنندگان در برابر شهرداري پاريس شعارهايي را در محكوميت حصرغزه و همچنين محكوميت دولت فرانسه به دليل همكاري آنان با رژيم صهيونيستي سردادند.
 
پليس بلافاصله تجمع كنندگان دراجتماعات كوچك در جاهاي مختلف پاريس را با دستاويز قرار دادن غيرقانوني و بدون مجوز بودن تجمعات آنان دستگير و به كلانتري هاي مختلف منتقل كرده است.
 
همزمان با اعزام كاروان هاي كمك رسان تحت عنوان "به فلسطين خوش آمديد" شماري از طرفداران شكست حصر غزه در کشورهاي مختلف جهان نيز دراقدامي در صدد بر آمدند تا خود را جهت پيوستن به كاروانهاي اعزامي به تل اويو برسانند.

انجمن هاي مردمي فرانسوي حامي فلسطين نيز برغم مخالفت هاي دولت اين كشور دو كشتي را براي پيوستن به جمع كاروانيان فلسطين تدارك ديده و تاكنون يك فروند از آن را به همراه مقاديري محموله هاي كمكي به مردم غزه و شماري از سرنشينان حامي فلسطين به منطقه اعزام كرده اند كه در ميان آنان تعدادي از چهره هاي سياسي فرانسه نيز به چشم مي خورد.
 
دولت فرانسه ضمن هشدار به عواقب چنين اقدامي آن را از جهات مختلفي خطرناك خوانده و از ترتيب دهندگان اين حركت مردمي در فرانسه خواسته است تا از برنامه ها و اقدامات خود درعزيمت به منطقه منصرف شوند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها