مسایل منطقه، محور مذاکرات صالحی و اوغلو

مسایل منطقه، محور مذاکرات صالحی و  اوغلو
دوشنبه 20 تير 1390 - 09:32

تهران(العالم)- کارشناس مسايل راهبردي با اشاره به سفر ديروز (يکشنبه) احمد داود اوغلو وزير خارجه ترکيه به ايران، بر اهميت روابط تهران و آنکارا در حل بحران هاي منطقه تاکيد کرد.

"امير موسوي" کارشناس مسايل راهبردي دوشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: اوضاع سوريه ، بحرين ، يمن و ليبي در ديدار وزير امور خارجه ترکيه با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مورد بررسي قرار گرفت.

وي گفت: اين ديداردر درجه اول براي روابط دو جانبه و منطقه و تحولات آن  بسيار مهم و اساسي بود.

موسوي خاطرنشان کرد: ايران و سوريه روابط استراتژيک و ممتازي با ترکيه دارند اما در برهه اخير به دليل برخي اقدامات ترکيه، سوءتفاهم هايي به وجود آمده است.

وي تاکيد کرد: ايران به شدت تمايل دارد سوريه به  ثبات برسد و دولت سوريه را نيز تشويق مي کند اصلاحات سياسي گسترده را آغاز نمايد و با جناح هاي مختلف داخل کشور به تفاهم برسد.


موسوي گفت: ايران تاکيد دارد که بايد براي دمشق اين حق را قايل شوند تا خود مسايل را به روش ملي و بدون مداخله کشورهاي ديگر حل و فصل کند.

وي با بيان اينکه تفاهم ايران و ترکيه کمک بزرگي براي سوريه در اين مرحله است؛ تصريح کرد: ترکيه پيشنهادهايي به سوريه ارايه داده و ايران نيز با داشتن ابزارهاي مهم مي تواند عامل پيوند دهنده باشد تا آشتي ملي هرچه سريعتر در سوريه برقرار شود.

اين کارشناس مسايل راهبردي اظهار داشت: بحران بحرين از مسايلي است که بايدهرچه سريعتر حل و فصل شود و ايران و ترکيه با توجه به روابطي که با کشورهاي خليج فارس دارند ، رويکردهايي نيز در اين خصوص دارند.


دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها