دسیسه اسراییل برای سرقت منابع نفتی لبنان

دسیسه اسراییل برای سرقت منابع نفتی لبنان
دوشنبه 20 تير 1390 - 10:43

رژيم اشغالگر در تلاش است براي دستيابي به منابع طبيعي نفت و گاز لبنان، مرزهاي آبي اراضي اشغالي فلسطين را از طريق سازمان ملل متحد توسعه دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در خبری اعلام کرد، اسرائیل در حال ارایه موضع خود درباره مرزهای آبی با لبنان، به سازمان ملل متحد است.

بر اساس این گزارش، کابینه امنیتی رژيم صهيونيستي دیروز در نشست هفتگي خود به رغم درخواست لبنان از سازمان ملل در زمينه‌ي تضمين حقوق اين كشور در مناطقي كه حفاري‌ها براي گاز صورت گرفته، طرح مرزهاي آبي اراضی اشغالی با لبنان را تصويب كرد، كه براساس آن مقرهاي حفاري گاز تحت كنترل اين رژيم قرار خواهد گرفت.

روزنامه هاآرتص نوشت: لبنان موضع خود را به سازمان ملل اعلام كرده و اين سازمان فردريك هوف، ديپلمات ارشد آمريكا در امور سوريه و لبنان را مسئول رسيدگي به اين پرونده كرده است.

وي در آوريل گذشته به همراه يك كارشناس نقشه كشي آمريكا سفرهايي را به لبنان و سرزمين‌هاي اشغالي داشت.

بر اساس این گزارش، ماموريت اصلی هوف ممانعت از تنش در مرزهای آبی اراضی اشغالی و لبنان و تکرار بحران مزارع شبعا در دریا است.

رژيم صهيونيستي عنوان كرده است كه موضع گيري خود را در خصوص مرزهاي آبي با لبنان ظرف چند روز آينده به سازمان ملل ارائه خواهد كرد.

براساس اين طرح، مرزهايي كه به اراضی اشغالی فلسطین ملحق می شود، دارای معادن طبيعي است و احتمال وجود چاه‌هاي نفت و گاز طبيعي در آنجا وجود دارد. اين طرح براساس پيشنهاد ارائه شده از سوي ليبرمن، لاندائو و الياهو يشائي، وزير امور داخلي رژيم صهيونيستي تصويب شد.

وزير امور خارجه‌ رژيم صهيونيستي با رد گزارش‌ها مبني بر اينكه سازمان ملل موضع گيري لبنان را تاييد كرده، گفت: اين گزارش صحت ندارد.

نتانياهو نيز مدعي شده است كه طرح اقتصادي منطقه شامل استفاده از منابع طبيعي در آب‌هاست و هدف ترسيم خطوط مرزي براساس قوانين دريايي بين المللي است.

اين در حالي است كه جبران باسيل، وزير انرژي وآب‌هاي لبنان در واكنش به ترسيم مرزهاي آبي رژيم صهيونيستي گفته است: لبنان مرزهاي آبي خود را با استناد به توافق نامه قانون دريايي سازمان ملل ترسيم كرده و اسرائيل بايد اين توافقنامه را پيش از صحبت درباره توافقنامه‌ بين‌المللي امضا كند.

باسيل در خصوص اينكه رژيم صهيونيستي به زودي طرح خود را به سازمان ملل ارائه خواهد داد، گفت: ما هيچ موضع گيري پيش از اين مساله نداريم بايد ببينيم كه اسرائيل چه چيزي را در سازمان ملل صورت خواهد داد، اگر به قوانين بين المللي احترام بگذارد مشكلي نيست. البته ما به تجاوزات اسرائيل در آب‌ها، دريا، ‌حريم هوايي و سرزمين‌مان ودر حال حاضر نيز چاه‌هاي نفتمان عادت كرده‌ايم. اسرائيل به قوانين بين المللي متعهد نیست.

اين وزير لبناني افزود: ترسيم خطوط مرزي براساس توافق نامه سازمان ملل است و لبنان نقشه خود را به سازمان ملل فرستاد. قانون سازمان ملل مربوط به نحوه ترسيم مرزهاست و لبنان به اين توافقنامه پيوسته است. اسرائيل نبايد تنها صحبت كند بلكه بايد به اين توافقنامه بپيوندد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها