ادامه تحرکات آمريکا براي ناکامي انقلاب يمن

ادامه تحرکات آمريکا براي ناکامي انقلاب يمن
دوشنبه 20 تير 1390 - 11:11

صنعاء (العالم)- عضو دفتر اطلاع رساني ميدان التغيير صنعا گفت: ديدار معاون وزير امورخارجه آمريکا با علي عبدالله صالح رييس جمهوري يمن درعربستان تلاشي در راستاي بازگرداندن اوضاع به پيش از ترور صالح و ناکام گذاشتن انقلاب مردمي اين کشور است.

"حسن لقمان" دوشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: مداخله آمريکا در انقلاب يمن و تلاش براي ناکام گذاشتن آن از زمان آغاز انقلاب تا کنون ادامه دارد.

وي افزود: گفت وگوي اخیر هيات آمريکايي با صالح ؛ نشانه  دخالت آمريکا در انقلاب يمن و تلاش براي ناديده گرفتن انقلاب مردمي و  جلوه دادن آن در حد بحران در اين کشور است.

لقمان گفت: هيات آمريکايي در صدد عبور از ابتکار شوراي همکاري  خليج فارس است که جوانان انقلابي از روز اول با آن  مخالف بودند.

وي افزود: مخالفت با حاکميت آمريکا و کشورهاي حوزه خليج فارس در يمن يکي از هدف هاي اصلي انقلاب يمن بود و ادامه اين حاکميت از سوي جوانان ميدان التغيير قابل قبول نيست .

لقمان از آمريکا و کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس خواست به حق مردم يمن در تعيين سرنوشت احترام بگذارند و با مردم مقابله نکنند و دشمن انقلاب و مردم يمن نباشند.

وي تاکيد کرد: همه اقشار مختلف مردم يمن با تسلط آمريکا مخالف هستند حتي احزاب ديدار مشترک نيز به صف انقلابيون پيوسته و با ابتکار شوراي همکاري خليج فارس مخالفت کرده است.

لقمان افزود: مبارزه در يمن با همه گزينه ها ادامه خواهد داشت حتي اگر جوانان ميدان التغيير مجبور به انتخاب گزينه مسلحانه براي دفاع از انقلاب شوند .
 
وي گفت: حوادث شهر تعز اعم از حمله مداوم به انقلابيون ميدان التغيير با کمک نيروهاي خارجي و سکوت بين المللي موجب مي شود تا مردم يمن براي دفاع از انقلاب و تحقق خواسته هاي خود بيش از پيش مصمم تر شوند.

لقمان تصريح کرد: ظاهر شدن علي عبدالله صالح در صفحه تلويزيون هيچ اهميتي براي جوانان انقلابي ندارد و حتي در صورت بازگشت وي به يمن اين انقلاب با مبارزه مسالمت آميز براي سرنگوني رژيم حاکم ادامه خواهد يافت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها