تلخکامی بحرینیها از دست پخت آمریکا

تلخکامی بحرینیها از دست پخت آمریکا
دوشنبه 20 تير 1390 - 17:16

لندن (العالم)- فعال حقوقي بحرين، گفت وگوهاي کنوني در اين کشور را گفت وگويي ساخته و پرداخته دست آمريکا دانست که کام مردم و انقلابيون را تلخ کرده است.

"عباس العمران" بعد از ظهر دوشنبه درمصاحبه با شبکه خبري العالم ، اظهار داشت: نماينده سفارت آمريکا در بحرين قبل از شروع گفت وگوها گفته بود که برخي گروه هاي تندرو وجود دارند که بايد از عرصه سياسي بحرين کنار بروند و به همين دليل ، وي تعيين کرد که چه کساني درگفت وگو حضور داشته باشند و چه کساني حضور نداشته باشند.

العمران تاکيد کرد: آمريکا همچنين در اقدامات سرکوبگرانه اي که دربحرين شاهد آن هستيم ، دست دارد و براي تامين منافع سياسي خود به رژيم بحرين در زمينه سرکوب شهروندان اين کشور چراغ سبز نشان داده است.

وي افزود: اما عملا" شاهديم که رژيم بحرين عليرغم همه اقدامات سرکوبگرانه خود نتوانسته است که به هيچ دستاوردي دست پيدا کند.

العمران اظهار داشت: آنچه اکنون شاهديم ، اين است که انقلابيون همچنان رژيم حاکم را به چالش مي کشند و شبانه روز به راهپيمايي هاي خود ادامه و فعاليت هاي هفتگي خود را افزايش مي دهند و چنانچه شاهد بوديم در روزهاي پنج شنبه و جمعه گذشته تظاهرات گسترده اي را با هدف تعيين سرنوشت برگزار کردند.

فعال حقوقي بحريني گفت: جلسه هايي که اکنون براي گفت وگو در منامه جريان دارد ، شبيه به رويدادهايي است که در يمن روي مي دهد و در مصر و ديگر کشورهاي عربي نيز رخ داد.

وي تصريح کرد: سرکوب انقلاب مردم بحرين مراحل متعددي داشته است و پرواضح است دست هاي پنهان در پس عمليات سرکوب انقلاب هاي عربي به شيوه هاي مختلف قرار دارد و سرکوبگران در کشورهاي عربي گاه با شيوه هاي امنيتي و گاه از طريق شکنجه و کشتار و تخريب مساجد و تحريک احساسات مردم و گاه از طريق نيرنگ و فريب کاري درقالب به اصطلاح گفتگو به سرکوب انقلاب هاي مردم اقدام مي کنند.

العمران اظهار داشت: گفت وگويي که درحال حاضر جريان دارد ، مقدمه اي براي شروع دور جديدي از اقدامات سرکوبگرانه رژيم بحرين عليه مردم اين کشور خواهد بود.

وي خاطرنشان کرد: رژيم بحرين در ماه فوريه نيز دعوت به گفت وگو را مطرح کرده بود اما نتيجه آن ، ورود نيروهاي سعودي به بحرين و برقراري وضعيت فوق العاده در کشور و تحويل غيرنظاميان به دادگاه هاي نظامي و صدور حکم هاي اعدام براي آن ها بود.

فعال حقوقي بحريني صحت گزارش هاي خبري مربوط به اين که عربستان بر گفت وگوهاي کنوني در بحرين سلطه دارد؛ تاييد کرد و گفت: عربستان اکنون در عرصه سياسي بحرين حضور دارد چرا که رژيم بحرين ، رژيمي شکست خورده است و حاکميت و تصميم گيري سياسي را به ارتش سعودي تحويل داده است ؛ بنابراين تصميم گيري درعرصه سياسي بحرين به عهده عربستان است.

وي تاکيد کرد: عربستان پس از شکست هاي مکرر در زمينه فتنه انگيزي در عراق ، لبنان و يمن ، اکنون درصدد ايجاد فتنه فرقه اي و اختلافات قومي در بحرين است اما قطعا" همان گونه که درکشورهاي ياد شده شکست خورد ، دربحرين نيز شکست خواهد خورد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها