حل بحران بحرين درآينده نزديک ناممکن است

حل بحران بحرين درآينده نزديک ناممکن است
دوشنبه 20 تير 1390 - 17:43

منامه (العالم)- رييس مرکز حقوق بشر بحرين هرگونه راهکار سياسي در زمينه حل بحران بحرين درآينده نزديک را غير ممکن دانست و علت آن را جدي نبودن مسوولان اين کشور در گفت وگو دانست.

نبيل رجب" دوشنبه درمصاحبه با شبکه خبري العالم، هدف مسوولان بحريني از دعوت به گفت وگو را دور زدن خواسته هاي معترضان عنوان کرد.

وي گفت: ادامه تظاهرات و راهپيمايي مردم بحرين عليرغم اقدامات سرکوبگرانه مسوولان نشان دهنده اين است که آنچه دولت بحرين از آن دم مي زند ، تامين کننده خواسته هاي مردم بحرين نيست و دولت خواسته هاي مردم را جدي نمي گيرد.

رجب افزود: مردم بحرين همچنان درخيابان ها حضور دارند و به تظاهرات ادامه مي دهند و تنوعي در نوع راهپيمايي ها و زمان برگزاري آن حاصل شده است چنانچه اخيرا" شاهد بوديم که تظاهراتي صبح ها برگزار مي شود که در برهه اخير بي سابقه بوده است.

وي با اشاره به آزادي حدود 100 نفر از بازداشت شدگان از سوي مسوولان بحريني که اغلب آنان دادگاهي نشده اند يا فقط به دادگاه هاي مدني تحويل داده شده اند؛ گفت: دستگاه قضايي پرونده هاي آنان را نبسته است و آن ها به زودي براي حاضر شدن در دادگاه فرا خوانده مي شوند.

رجب با تاکيد بر وجود صدها نفر در زندان هاي رژيم آل خليفه ، تصريح کرد: به نظر نمي رسد که هيچ راه حلي براي بحران کنوني کشور وجود داشته باشد و گفتگوي صوري هم کارساز نخواهد بود.

رييس مرکز حقوق بشر بحرين درباره کميته حقيقت يابي که حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين تشکيل داده است ، گفت : زماني مي توان درباره اين کميته قضاوت کرد که گزارش خود را صادر کند.

وي همچنين با انتقاد از مسوولان رژيم آل خليفه و جدي نبودن آنان در توقف اقدامات تجاوزکارانه عليه مردم خاطرنشان کرد: اخراج مردم از کار و شکنجه برنامه ريزي شده و نيز حمله به ساکنان روستاها اقدامات تجاوزکارانه اي است که همچنان ادامه دارد.


کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها