دستگیری وزیر کشاورزی رژیم مبارک

دستگیری وزیر کشاورزی رژیم مبارک
سه شنبه 21 تير 1390 - 05:39

نيروهاي امنيتي مصري دوشنبه شب "يوسف والي" معاون نخست وزير و وزير اسبق کشاورزي مصر را در ويلاي خود در منطقه "العجوزه" در نزديکي مرکز شهر "قاهره" پايتخت اين کشور بازداشت کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، "احمد ادريس" قاضي تحقيق تعيين شده از سوي دادستاني براي رسيدگي به پرونده هاي فساد در وزارت کشاورزي دستور بازداشت و احضار والي را به اتهام وارد کردن حشره‌کش‌هاي سرطان‌زا به مصر در هنگام تصدي وزارت کشاورزي در اين کشور صادر کرده بود.

به نوشته پايگاه اينترنتي روزنامه مصري "الاهرام"، نيروهاي پليس والي را بازداشت و وي را براي انتقال به دادستاني جهت شروع تحقيقات آماده کردند.

بر پايه اين گزارش، شماري از مخالفان رژيم "حسني مبارک" ديکتاتور پيشين مصر و اساتيد دانشگاه ها و دانشمندان مصري با اتخاذ رويکرد واحدي از اواسط دهه نود قرن گذشته عليه والي جبهه گرفتند و معتقد بودند که وي مسئول افزايش نارسايي هاي کليوي ميان شهروندان مصري است زيرا او کود، حشره کش و مواد آفت زدايي از رژيم صهيونيستي وارد کرد که در ميان مدت و بلند مدت باعث سرطان در بين مردم مي شود.

مخالفان رژيم مبارک فهرست معروفي با عنوان "مسوولان عادي سازي روابط با اسرائيل" تهيه کرده اند که والي در راس اين فهرست قرار دارد و به عنوان نخستين کسي شناخته مي شود که عادي سازي روابط در بخش کشاورزي با رژيم صهيونيستي را بنيان نهاد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها