بهار عربی در عربستان خزان‌زده شد

بهار عربی در عربستان خزان‌زده شد
سه شنبه 21 تير 1390 - 07:54

يک روزنامه نگار عربستاني بر اين باور است که بهار انقلاب‌هاي عربي، با رسيدن به عربستان به خزان تبديل شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، خانم بثينه النصر در گفت و گو با روزنامه القدس‌العربي چاپ لندن تاکيد کرد: وجود گروهي سازمان دهي شده در عربستان اربابان پول و قدرت را در اين کشور هستند و امور سیاسی و امنیتی را در اختيار دارند، سبب شد که انقلاب‌هاي عربي، با رسيدن به عربستان به خزان تبديل شود.

این زن روزنامه‌نگار و فعال سعودی در تشریح عملکرد این جریان قدرتمند در درون عربستان می‌گوید: اين گروه با پول و قدرتي که در اختيار داشتند، هرگونه درخواست اصلاحي را خيانت جلوه مي دادند. اين در حالي است که اصلاحات، ادعاي پادشاه عربستان است و هرگونه تعرض به اين حق در واقع پايمال کردن يکي از مهم ترين حقوق شهروندي است.

اين روزنامه نگار عربستاني در این مصاحبه بلند که به بررسی زوایای پیدا و پنهان اعتراضات مردمی در عربستان و سرکوب خشونت‌بار آن توسط رژیم حاکم بر این کشور تاکید دارد، بر این باور است که بزرگ‌ترين قربانيان تعرض به حقوق شهروندي در عربستان سعودي را زنان تشکيل مي‌دهند به طوري که زنان در اين کشور علاوه بر نداشتن حق رانندگي، از حق شرکت در انتخابات به بهانه هاي واهي محروم هستند.

بثينه الناصر در پايان خاطر نشان کرد زن سعودي در مجازات با مرد برابر است اما در برخورداري از مزاياي شهروندي پايين‌تر از مرد قرار دارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها