توسعه مشارکت در انتخابات شوراي ملي امارات متحده عربي

توسعه مشارکت در انتخابات شوراي ملي امارات متحده عربي
سه شنبه 21 تير 1390 - 08:25

روزنامه نشنال روز دوشنبه (11 ژوئيه) گزارش داد که امارات متحده عربي اقداماتي را اتخاذ کرده است که براساس آن مشارکت براي شرکت در انتخابات آتي «شوراي ملي فدرال» تا 50,000 نفر افزايش خواهد يافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، اين شورا اعلام کرد که از حدود 900,000 شهروند تبعه امارات، بيش از 129,000 نفر براي شرکت در راي گيري در انتخابات غيرمستقيم در روز 24 سپتامبر واجد الشرايط خواهند بود. نيمي از چهل عضو اين شورا از سوي حاکم هر امارت منصوب مي شوند. نيم ديگر از سوي کالج انتخاباتي برگزيده خواهند شد. اين کارزار از 4 تا 21 سپتامبر برگزار مي شود.

انور گرگاش، وزير کشور امارات در این مورد گفت که حضور گسترده تر نمايانگر تعهد امارات متحده عربي به «ارتقاي بيشتر مشارکت سياسي» است.

روشنفکران و فعالان اماراتي روز 9 مارس با ارسال دادخواستي به نخست‌وزیر خواستار معرفي انتخابات مستقيم و اعطاي قدرت اجرايي به پارلمان شدند. پاسخ مقامات اماراتی به این درخواست ها سرکوب هر چه بیشتر مخالفان، دستگیری گسترده آنها و صدور احکام سنگین برای آنها بوده است. رژیم حاکم بر امارات که به مانند دیگر شیوخ عرب خلیج‌فارس نمی‌خواهد قدرت اجرایی را از دست بدهد و مردم را وارد مشارکت سیاسی واقعی کند، به تبلیغات سیاه روی آورده و تلاش دارد با برگزاری چنین انتخابات گزینشی و فرمایشی، خود را دمکرات نشان دهد.

امارات به مانند بحرین و دیگر کشورهای حوزه خلیج‌فارس متحد آمریکا به شمار می‌رود و برای سرکوب مردم از حمایت‌های مستقیم واشنگتن برخوردار است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها