سخنگوي نيروهاي مخالف قذافي:

ناتو در حمايت از مردم ليبي جدي نيست

ناتو در حمايت از مردم ليبي جدي نيست
سه شنبه 21 تير 1390 - 09:10

سخنگوي رسمي جبهه حمايت از نيروهاي مخالف "17 فوريه" ليبي تاکيد کرد که سازمان پيمان آتلانتيک شمالي "ناتو" در حمايت از مردم ليبي و کمک به نيروهاي مخالف براي سرنگون کردن رژيم اين کشور جدي نيست.

"عبد القادر بن سعود" در گفتگو با شبکه خبري العالم از جدي نبودن ناتو در کمک به نيروهاي مخالف و مردم ليبي انتقاد کرد و گفت: ناتو به علت منافع سياسي خود قصد ندارد که نيروهاي مخالف را مسلح کند و نمي خواهد ضربات سنگيني به گردانهاي "معمر قذافي" ديکتاتور ليبي وارد کند.

وي تاکيد کرد: اگر ناتو نيروهاي مخالف قذافي را مسلح کند و به نيروهاي مخالف مستقر در شرق ليبي اجازه پيشروي و ملحق شدن به برادرانشان در غرب کشور را بدهد؛ جنگ با قذافي در مدت چند روز به پايان مي رسد.

عبد القادر بن سعود گفت: غرب هر اندازه هم بين نيروهاي مخالف و رژيم قذافي ميانجي گري کند؛ امکان ندارد که هرگونه گفتگو يا مذاکره اي بين آنها صورت گيرد زيرا اختيار تصميم گيري تنها در اختيار مردم ليبي و نه غربي ها است.

وي درباره اين گفته "سيف الاسلام قذافي" که اکنون مذاکرات واقعي با فرانسه و شخص "نيکلا سارکوزي" رئيس جمهوري اين کشور و نه مخالفان در جريان است، اظهار داشت: اين سخنان به منزله ماهي گرفتن از آب گل آلود و جنگ رواني عليه نيروهاي مخالف است و فرزند قذافي با شايعه پراکني در تلاش براي تضعيف عزم و اراده سياسي شوراي ملي انتقالي است.

عبدالقادر بن سعود با اشاره به اظهارات وزير امور خارجه فرانسه درباره لزوم کنار رفتن قذافي قبل از هرگونه مذاکره مسالمت آميز در ليبي تاکيد کرد: هيچ مذاکره اي ميان رژيم قذافي و فرانسوي ها وجود ندارد.

وي تاکيد کرد: نيروهاي مخالف با ماندن قذافي يا يکي از پسرانش در ليبي يا در فرآيند سياسي آينده اين کشور کاملا مخالفند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها