يک کارشناس لیبیایی فاش کرد؛

نقشه غرب براي دخالت نظامي زميني در ليبي

نقشه غرب براي دخالت نظامي زميني در ليبي
سه شنبه 21 تير 1390 - 12:37

يک کارشناس امور نظامي و راهبردي از فشارهاي متعدد غرب بر ملت و انقلابيون ليبي براي وادار کردن آنها به پذيرش دخالت نظامي زميني در اين کشور، به بهانه سرنگوني رژيم معمر قذافي خبر داد.

"عادل عبدالکافي" سه شنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم از شواهد و قراين مختلفي پرده برداشت که همگي از وجود چنين نقشه اي حکايت دارد از جمله اين که نيروهاي ناتو همواره از حمله به پايگاه هاي فرماندهي و کنترل وابسته به قذافي خودداري مي کنند و نيز از مسلح کردن انقلابيون طفره مي روند.

وي افزود: ناتو ضمن خودداري از حملات موثر به مقر قذافي و کشتار مردم بي گناه همواره اين گونه ادعا مي کند که اهداف به اشتباه مورد هدف قرار گرفته اند.

عبدالکافي همچنين به اقدام ديرهنگام نيروهاي ناتو در زمينه هدف قرار دادن نيروهاي قذافي اشاره کرد و گفت: حمايت ناتو از انقلابيون همواره با تعلل و کارشنکي همراه بوده به طوري که محور اجدابيا هم سو با حرکت انقلابيون در ديگر محورها به ويژه در مصراته و الجبل غربي پيش نرفت.

وي افزود: ناتو همچنين با اعزام کارشناسان و فرماندهان نظامي غربي مساله اعمال فشار بر انقلابيون را در دستور کار قرار داده که هدف از همه اين اقدامات واداشتن انقلابيون به پذيرش درخواست ناتو براي گسيل نيروهاي زميني به ليبي است.

عبدالکافي به مواضع ضعيف کشورهاي عضو ناتو در قبال بحران ليبي و انصراف برخي از طرف ها از اهداف براندازي رژيم قذافي اشاره کرد و دعوت از برخي گروه ها براي برقراري گفت و گو ميان قذافي و مخالفان که اخيرا توسط فرانسه مطرح شد را در همين چارچوب ارزيابي کرد.

وي گفت: قذافي از همان ابتدا به بروز دودستگي در داخل ناتو چشم اميد بسته بود و اين مساله اينک اتفاق افتاده است.

کارشناس امور راهبردي ليبي تاکيد کرد: انقلابيون ليبي در داخل و مخالفان رژيم قذافي در خارج هيچ يک با برگزاري گفت و گو با قذافي موافق نيستند زيرا او شمار بسيار زيادي از مردم ليبي را به خاک و خون کشيده و موارد متعددي از نقض قوانين حقوق بشري را در پرونده خود ثبت کرده که امکان هرگونه گفت و گو با او را براي هميشه غيرممکن مي کند.

وي افزود: از سوي ديگر قذافي در عمل ثابت کرد که خواهان گفت و گو يا کناره گيري نيست.

عبدالکافي سپس از شوراي ملي انتقالي خواست سازوکارهاي لازم براي تماس و همفکري با گروه هاي مخالف رژيم ليبي و انقلابيون در مناطق آزاد شده را در پيش بگيرد و از تکروي در تصميم گيري ها بپرهيزد.

وي با انتقاد شديد از عملکرد ناتو در ليبي گفت: در حالي که مطرح مي شود جنگنده هاي ناتو قادر به شناسايي توپ تنيس برروي زمين هستند و به راحتي قادر به رصد قذافي و نابودي وي مي باشند اما پس از گذشت حدود پنج ماه از بمباران مقر رژيم ليبي، هنوز کار موثري صورت نداده اند. 

پربیننده ترین خبرها