الوفاق: گفت و گویی در بحرین وجود ندارد

الوفاق: گفت و گویی در بحرین وجود ندارد
سه شنبه 21 تير 1390 - 14:51

منامه (العالم) ـ عضو فراکسيون مستعفي الوفاق در پارلمان بحرين تأکيد کرد: نمي توان نشست جاري در بحرين را گفت وگو ناميد، زيرا اين نشست فاقد اصول و شرايط گفت وگو است.

هادي موسوي سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: مشارکت جمعيت الوفاق در اين نشست با هدف رساندن صداي مردم به حکومت و جلوگيري از انتشار شايعه هاي آل خليفه است.

وي در خصوص انتشار اين شايعه ها گفت: رژيم حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين ادعا کرده است که همه شرکت کنندگان در مذاکرات اعلام کرده اند که خواستار نظام مشروطه سلطنتي و دولت منتخب نيستند.

موسوي تصريح کرد: بايد از گذاشتن عنوان گفت وگو بر آنچه در حال حاضر در بحرين اتفاق مي افتد خود داري کرد زيرا نشست کنوني بحرين شرايط گفت وگو را ندارد.

وي افزود: گفت وگو درباره دهها عنوان کلي و عمومي امکان پذير نيست بلکه بايد درباره يک موضوع و جوهر معين مورد توافق صورت بگيرد و پس از آن درباره جزييات مباحثه شود.

عضو فراکسيون مستعفي الوفاق در پارلمان بحرين خاطرنشان کرد: ما بجاي نشست گفت وگو به کارگروهي آمده ايم که در آن دهها عنوان وجود دارد که هيچ تناسبي با خواسته هاي مردم ندارد به طوي که هيچ کس نمي تواند درباره نتايج گفت وگوها از ما سؤال کند زيرا اساسا گفت وگويي شروع نشده است و آنچه در حال حاضر جريان دارد روند منقطع و بحث هاي پراکنده است.

وي در ادامه افزود: در حالي که ملت مطالبات اساسي و خواسته هاي اصولي دارد؛ در اين نشست ها به طور کلي از اين مسايل و خواسته ها، از جمله مساله نظام مشروطه سلطنتي و پارلمان داراي اختيارات کامل، برقراري امنيت براي همگان و روي کار آمدن دولت منتخب خبري نيست.

موسوي درباره علت مشارکت جمعيت وفاق در اين نشست ها اظهار داشت: هدف ما از مشارکت رساندن صدايمان به حکومت بود تا در خلال اين نشست ادعا نشود که همه گروه ها توافق کردند که دولت منتخب نمي خواهند.

وي گفت: آنها خواستار عدم حضور مخالفان در اين گفت وگوها بودند تا در نتيجه اعلام کنند که همه مخالفان خواستار دولت غير منتخب هستند و هيچ احدي درخواست مشروطه سلطنتي يا برقراري امنيت براي همگان را مطرح نکرده است.

موسوي افزود: علت مشارکت ما رساندن صداي مردمي است که در ميدان اللؤلؤه شعار مي دادند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها