ديدار حزب آزادي وعدالت مصر با هيأت آلماني

ديدار حزب آزادي وعدالت مصر با هيأت آلماني
سه شنبه 21 تير 1390 - 18:21

رييس حزب آزادي و عدالت مصر (حزب سياسي جماعت اخوان المسلمين) امروز با هيأت پارلماني فدرال آلمان در منطقه المنيل قاهره ديدار و در باره مسايل سياسي موجود در مصر مذاکره کرد.

 محمد مرسي سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم با اشاره به افزايش اعضاي حزب آزادي و عدالت خاطرنشان کرد: اين حزب با هدف کسب 45 تا 50 درصد کرسي مجلس نمايندگان در انتخابات آتي مشارکت خواهد کرد.
 
مرسي درباره سوال هيأت پارلمان فدرال آلمان مبني بر شيوه هاي کسب آراي مردم گفت: اخوان المسلمين که  گروهي مردمي و داراي سوابق 80 ساله خصوصا سابقه سياسي است ، حزب آزادي و عدالت را با خواست خود براي مشارکت در صحنه سياسي تشکيل داد.

رييس حزب آزادي و عدالت مصر اظهار داشت: ملت مصر مدت هاي مديدي براي دستيابي به آزادي و دموکراسي با رژيم حسني مبارک رييس جمهور مخلوع مبارزه کرده است و هم اکنون بايد آينده کشور را به دست خود بسازد.

وي افزود: مردم منشأ قدرت هستند و دولت نمي تواند بدون قانون اساسي فعاليت کند.
 
مرسي به حضور زنان در انتخابات اشاره کرد و گفت: اخوان المسلمين در گذشته فعال ترين گروه سياسي در زمينه معرفي نامزدهاي زن براي انتخابات بود و حزب آزادي و عدالت هم اکنون زناني را براي رقابت در انتخابات آتي آماده مي کند.
 
وي در باره بازگشت مردم به ميدان التحرير نيز خاطرنشان کرد: عصام شرف نخست وزير مصر به دنبال اعتراضات صورت گرفته و درخواست هاي مردمي در زمينه عملي شدن مطالبات انقلاب و برکناري و محاکمه عناصر رژيم سابق، برخي از وزرا و استانداران را تغيير داد ازاين رو بايد منتظر نتيجه بود.

مرسي گفت: محاکمه علني و فوري مسوولان رژيم سابق و مطالبات مردم نيز بايد مدنظر دولت باشد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها