عضو کميته گفت وگوهاي ملي:

نشست مشورتي دمشق موفقیت آمیز بود

نشست مشورتي دمشق موفقیت آمیز بود
چهارشنبه 22 تير 1390 - 08:03

دمشق (العالم)ـ عضو کميته گفت وگوهاي ملي در سوريه تأکيد کرد: نتايج ديدار مشورتي موفقيت آميز بود و اين ديدار به فراهم شدن زمينه مناسب براي گفت وگوهاي فراگير در روزهاي آينده انجاميد.

هاني الخوري چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم تصريح کرد: در اين ديدار نکات مثبت فراواني وجود داشت که به فراهم شدن زمينه مناسب براي برگزاري يک نشست فراگير ديگر که در روزهاي آينده برگزار خواهد شد؛ انجاميد.

وي افزود:مهم ترين موضوعي که در اين ديدار مطرح شد و مورد توافق قرار گرفت آزادي زندانيان سياسي، قبول آزادي بيان و احترام به جايگاه نظام بود.

الخوري گفت: همچنين پيشنهاد تشکيل شوراي عالي حقوق بشر در سوريه با مشارکت افرادي از مخالفان دولت در نشست مشورتي دمشق بررسي شد.

عضو کميته گفت وگوهاي ملي در سوريه تأکيد کرد: هدف از اين ديدارها تلاش براي تشکيل دولت جديد، برقراري مساوات، عدالت و چند حزبي است.

وي با اشاره به بررسی اصلاح قانون اساسی در این نشست، افزود: از جمله مهم ترين پيشنهادهاي تصويب شده در اين نشست مشترک، تدوين قوانين انتخابات، احزاب و رسانه ها بود.

الخوري در بخش ديگري از اظهاراتش دخالت هاي بيگانگان به ويژه آمريکا در امور سوريه را محکوم و تأکيد کرد: فراهم کردن زمينه گفت وگو و اعتمادسازي ميان نظام و مخالفان راه حل اصلي براي جلوگيري از دخالت هاي مخرب بيگانگان در امور داخلي کشور است.

پربیننده ترین خبرها