بحرینیها جمعه آینده راهپیمایی می کنند

بحرینیها جمعه آینده راهپیمایی می کنند
چهارشنبه 22 تير 1390 - 09:30

لندن (العالم)ـ يک فعال سياسي با بيان اين که نشست گفت وگوهاي بحرين محکوم به شکست است و به راه حل واقعي منجر نخواهد شد از برگزاري تجمع اعتراض آميز مردم بحرين طي جمعه آينده درمطنقه ستره خبر داد.

کريم محروس چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم به اهداف گفت وگوهای بحرین اشاره و خاطرنشان کرد: رژیم آل خلیفه در صدد تحريک شيعيان و سوق دادن آنها به يک رويارويي سياسي در اين گفت وگوها است .

وي با تاکید بر شکست توطئه های رژیم بحرین افزود:حرکت انقلابي مردم بحرين به رغم شکاف هاي سياسي که در دو هفته گذشته اتفاق افتاده است، همچنان ادامه دارد و اکثر گروه هاي سياسي مخالف، حمايت خود را از ائتلاف انقلاب 14 فوريه اعلام کرده اند.

اين فعال سياسي بحريني خاطرنشان کرد که مردم بحرين در همين ارتباط جمعه آينده در منطقه ستره تجمع آعتراض آميز عليه رژيم آل خليفه و در راستاي تاکيد بر تحقق مطالبات انقلاب برگزار خواهند کرد.

محروس اظهار داشت: به برادران خود در جمعيت الوفاق توصيه مي کنم که به مشارکت در نشست به اصطلاح گفت وگو ادامه ندهند و دوباره به جايگاه سابق خود در کنار مردم بازگردند، مردمي که مي بايست آنها آينده کشور را تعيين کنند.

وي درباره اقدام رژيم بحرين در خصوص تابعيت سياسي خاطرنشان کرد: روند دادن تابعيت سياسي از دوره کنوني آغاز نشده است بلکه از بيش از ده سال پيش تاکنون ادامه دارد ولي به نظر مي رسد که پادشاه بحرين در شرايط کنوني به مساله اعطاي تابعيت به بيگانگان شدت بخشيده است.

محروس تاکيد کرد که رژيم بحرين اقدام به اعطاي تابعيت به قبايل عربستاني، کويتي و پاکستاني مي کند و آنها را با اهداف خاصي در وزارت کشور و ارتش به کار مي گيرد.

وي خاطرنشان کرد: روند تابعيت سياسي يک روندي سياسي ، طائفي و نه قانوني است.

محروس گفت: حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين از اختيارات مطلقي که دارد در اين خصوص سوء استفاده مي کند و معتقد است که در مقابل انقلاب گسترده مردمي مي تواند با اين اقدام، کاستي هاي مشروعيت حکومت خود را جبران کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها