تظاهرات مردمی ضامن استمرار انقلاب مصر

تظاهرات مردمی ضامن استمرار انقلاب مصر
چهارشنبه 22 تير 1390 - 12:28

عضو ارشد اخوان المسلمين مصر تظاهرات مردمي را بيانگر استمرار انقلاب دانست

 محمد غانم عضو ارشد اخوان المسلمين مصر در مصاحبه با شبکه خبري العالم در لندن گفت : مردم مصر مرحله جديدي را پس از سياست هاي ظالمانه رژيم حسنی مبارک آغاز کرده اند. مردم پس از انقلاب دريافتند که مي توانند به صورت مثبت در تصميم گيري ها سهم داشته باشند.

غانم با رد اتهامات علیه شورای نظامی و نيروهاي مسلح مصر گفت : حضور مستمر مردم در ميدان التحرير و مشارکت آنان در تظاهرات و فشار به شوراي عالي نظامي با هدف تحقق مطالبات مردمی، پديده اي مثبت است. این تظاهرات بیانگر استمرار انقلابی است که باعث سقوط رژیم مبارک شد.

عضو ارشد اخوان المسلمين مصر مردم را به هوشياري درباره سوء استفاده دشمنان انقلاب و باقيمانده هاي رژيم سابق از تظاهرات مردمی براي از بين بردن انقلاب فراخواند و گفت : تظاهرات ها بايد اهداف مردم را تأمين کند و گروه هاي مردمي و سياسي و نمايندگان انقلابيون بايد با دولت منسجم و هماهنگ باشند.

غانم از عملکرد شوراي عالي نظامي تقدير کرد و گفت : گروه هاي سياسي براي تأمين منافع سياسي خود تلاش مي کنند ولي اين امر ارتباطي با شوراي عالي نظامي ندارد. قاطعيت شوراي عالي نظامي براي حفظ انقلاب لازم است و چنين قاطعيتي براي مقابله با دشمنان مردم است نه خود مردم .

وی شوراي عالي نظامي را ضامن تداوم انقلاب دانست و گفت : شوراي عالي نظامي نه مي تواند همه گروه هاي سياسي را راضي نگه دارد و نه این کار وظیفه اش است. وظيفه این شورا حفظ تعادل ميان گروه هاي سياسي براي تأمين منافع مردم است و هم اکنون مرحله انتقالي را پيش از آغاز انتخابات دمکراتيک برعهده دارد.





دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها