پیش بینی شکست گفتگوهاي بحرين

پیش بینی شکست گفتگوهاي بحرين
چهارشنبه 22 تير 1390 - 14:12

يک فعال سياسي بحريني با پيش بيني خروج مخالفان از گفتگوها تأکيد کرد : اين نشست ها به شکست منجر خواهد شد.

عبدالاله الماحوزي امروز چهارشنبه در گفتگو با شبکه خبري العالم گفت: قبلا اعلام کرديم که از آغاز اين گفتگوها اشتباه بود و به شکست خواهد انجاميد. وی اظهارداشت : آنچه در اين گفتگوها مورد بحث قرار مي گيرد، مسائل حاشيه اي و جانبي هستند که براي مردم بحرين اساسي به شمار نمي آيند ؛حتي در صورتي که مسائل اصلي در اين گفتگوها مورد بحث و بررسي قرار گيرند در خلال گفتگوها کنار گذاشته مي شوند و در ميان مسائل حاشيه اي جايگاه خود را از دست خواهند داد.

وي افزود: نسبت مشارکت مخالفان در اين گفتگوها پنج درصد است. به همين دليل من بر اين باورم در صورتي که وضعيت کنوني ادامه داشته باشد در روزهاي آينده شاهد خروج اين شمار اندک مخالفان از گفتگوها خواهيم بود.

ماحوزي اظهار داشت: خروج گروه الوفاق از جلسات گفتگو اگر چه به صورت جزئي بود، اما در حقيقت در پاسخ به توهين يک نماينده سلفي ضد شيعه به شيعيان و رافضي ناميدن آنها انجام شده است.مشخص شد که حاميان اين نماينده سلفي درصدد نشان دادن وضعيت به صورت اختلافات شيعيان و اهل سنت هستند.

وي در پايان اظهار داشت: نظام بحرين تلاش مي کند که از طريق مطرح کردن اين ديدگاهها به نتايجي دست يابد که در خارج از گفتگوها به آنها دست نيافته بود. نظام تلاش می کند تا جدال مذهبي را در خارج از اين گفتگوها به نتيجه برساند، اما در اين هدف با شکست مواجه شد و به همين دليل درصدد وارد کردن اختلافات مذهبي در گفتگوها است.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها