جنگ عربستان علیه الحوثی ها در یمن

جنگ عربستان علیه الحوثی ها در یمن
چهارشنبه 22 تير 1390 - 18:15

رئيس جنبش مخالف "وحدت طلب" يمن گفت : حميد الاحمر ارشد ترين عضو گروه ائتلاف ديدار مشترک و برادرش حسين با همکاري سفارت عربستان در صنعاء عليه گروه الحوثي توطئه مي کنند .

رياض القاضي روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم گفت : عربستان سعودی اسلحه و تانک هايي از آلمان خريداری کرده است و آن را به مسئولان يمني و افرادي از خانواده حميد الاحمر تحويل خواهد داد.

وی از احتمال ارسال اسلحه و تانک هاي مذکور به دیگر مناطق یمن از جمله استان الجوف خبر داد و گفت : رؤساي برخی قبايل در این منطقه حامي عربستان هستند، اين امر بسيار خطرناک است و باعث بروز اختلافات و از بين رفتن بسياري از ائتلاف هاي غيرمستحکم خواهد شد .

القاضي گفت : یک هيأت آمريکايي براي توطئه عليه مردم يمن و تقسيم قدرت ميان خانواده حميد الاحمر و باقيمانده هاي رژيم عبدالله صالح وارد صنعاء شده است.

رئيس جنبش مخالف " وحدت طلب " يمن خواستار خروج خانواده الاحمر و عبدالله صالح از یمن به عربستان شد و گفت : خانواده الاحمر و عبدالله صالح مشکل ساز هستند و اگر به عربستان نروند مردم يمن آنها را به علت درگيري هاي جنوب محاکمه خواهند کرد.

القاضي گفت : گروه حوثي با مردم يمن در مساله سرنگون کردن رژيم علي عبدالله صالح هم رأي است و اين به معناي سرنگون کردن خانواده الاحمر است، زيرا این خانواده اکنون قدرت را در دست دارد .

وی تاکید کرد : هيچ اتحادي ميان گروه الحوثي و ائتلاف ديدارمشترک وجود ندارد. گروه حوثي با ائتلاف ديدار مشترک متحد نشده و با بسياري از طرح ها از جمله کميته مذاکرات ملي مخالف است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها