فعال شدن طالبان ؛ تنگنای غربی ها در افغانستان

فعال شدن طالبان ؛ تنگنای غربی ها در افغانستان
پنج‌شنبه 23 تير 1390 - 08:46

يک کارشناس افغان، با اشاره به شدت گرفتن حملات طالبان عليه نيروهاي خارجي و دولتي در افغانستان، اين حملات را موجب تشديد فشار افکار عمومي بر دولتهاي غربي دانست.

" حبيب حكيمي " روز پنجشنبه درمصاحبه با شبکه خبري العالم، گفت : طالبان از آغاز فصل بهار حملات عليه نيروهاي خارجي و نيروهاي دولتي، و نيز مراکز و شخصيت هاي سياسي و نظامي گسترش داده است.

حكيمي اظهار داشت : استراتژي طالبان دراين مرحله ، وارد کردن خسارت هرچه بيشتر به نيروهاي خارجي و نيروهاي دولتي افغان، و گسترش دامنه عمليات اين جنبش به همه مناطق شمالي و مرکزي کشور است، که اين جنبش تا حدودي دراين زمينه به اهداف خود رسیده است.

وي تصريح کرد: در چهار ماه گذشته عده زيادي از شخصيت هاي سياسي و نظامي کشته شده اند، که اين مساله خطر و تهديدي براي افغان ها بويژه کساني است، که در دشمني با طالبان درافغانستان و پاکستان سابقه دارند و درعمليات ضد اين گروه شرکت کرده اند.

حکیمی با اشاره به عملیات اخیر طالبان علیه نیروهای فرانسوی، با وجود اعلام زمان خروج این نیروها از خاک افغانستان، گفت: خسارت هاي وارد شده به نيروهاي خارجي در افغانستان بر افکار عمومي کشورهاي غربي تاثير مي گذارد؛ و دولت هاي غربی به علت افزايش خسارت ها ، با فشارهاي بيشتري از سوي مردم مواجه مي شوند.

نويسنده و تحليلگر مسائل سياسي افغانستان با اشاره به طرح آمريکا و برخي ديگر از کشورها براي خارج کردن تعدادي از نيروهاي خود از افغانستان در چهار سال آينده، گفت تشدید حملات طالبان موجب تسریع خروج این نیروها از خاک افغانستان نخواهد شد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها