دولت مصر با انقلاب حرکت نمی کند

دولت مصر با انقلاب حرکت نمی کند
پنج‌شنبه 23 تير 1390 - 09:00

عضو ائتلاف جوانان انقلاب مصر اقدامات اخير دولت انتقالي را ديرهنگام و نامطلوب دانست و دولت را به ناديده گرفتن اهداف انقلاب متهم کرد.

"احمد عبدالجواد" روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: کارهایی که در روزهای اخیر در مصر انجام شده، بخشي از خواسته هاي تحصن کنندگان ميدان التحرير قاهره و ساير استان هاست، که بسیار دیر صورت گرفته و در سطح مطلوب نبوده است.

وي تاکید کرد: توقف محاکمه شهروندان و انقلابیون در دادگاه هاي نظامي در راس مطالبات مردم قرار دارد، امری که تاکنون تحقق نيافته، و در اين زمينه اقدامات عملي واقعي انجام نگرفته است.

عبدالجواد افزود: تحصن کنندگان اکنون به موضوع تعویق انتخابات اهميتي نمي دهند، بلکه خواستار تحقق اهداف انقلاب هستند.

عبدالجواد خاطرنشان کرد: ما خواستار دولتي هستيم که به طور عملي پاسخگوی مطالبات انقلابيون در زمينه پاکسازي فراگير و ريشه اي وزارت کشور و دستگاه امنيت ملي از باقیمانده های رژیم مبارک باشد.

اين فعال سياسي مصري در ادامه افزود: تحصن کنندگان ديروز منشور ميدان التحرير را اعلام کردند، که در صدر آن مطرح نشدن درخواست هاي حزبي و گروهي قرار داشت.

وي اظهار داشت: برکنار کردن صدها افسر متهم به دست داشتن در شهادت انقلابيون 25 ژانويه در چارچوب اقدامات دولت براي ايجاد حسن نيت به شمار مي آيد. با اين وجود ما فقط اعداد را شنيده ايم و هيچ نام خاصي مشخص نيست.

عضو ائتلاف جوانان انقلاب مصر افزود: پرونده وزارت کشور بسيار حساس و مهم است، و اميدوارم اين وزارتخانه بدنبال تحقق امنيت باشد، و از دخالت در امور سياسي خودداري کند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها