نشت تاسیسات هسته ای دیمونا

نشت تاسیسات هسته ای دیمونا
پنج‌شنبه 23 تير 1390 - 09:09

صدها تن از کارکنان تاسيسات هسته اي "ديمونا" در اراضي اشغالي فلسطين، در اثر نشت مواد راديو اکتيو از بيماري سرطاني رنج مي برند؛ اين در حالي است که کابينه راستگراي افراطي رژيم صهيونيستي با سرپوش گذاشتن بر اين مسأله در صدد کتمان وقايع هولناک در نيروگاه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، گزارشگر کانال 2 تلويزيون رژيم صهيونيستي در اين خصوص گفت: "صد نفر از کارکنان تاسیسات هسته اي ديمونا از بيماري سرطان رنج مي برند ؛ اين در حالي است که براي درمان اين افراد هيچ اقدامي اتخاذ نشده است".

وي افزود: "اسرائيل از پرداختن به اين مسأله بشدت خودداري کرده، و اخبار مربوط به نشت تشعشعات راديو اکتيو از ديمونا و ابتلای صد نفر از کارکنان اين تاسیسات به بيماري سرطان را تکذيب مي کند".

"ايلان کانر" وکيل کارکنان نيروگاه ديمونا مبتلا به سرطان در اين خصوص گفت: "اطلاعاتي که کميسيون انرژي هسته اي اسرائيل در زمينه ايمني ديمونا در اختيار من قرار داد نادرست است، و با حقيقت منافات دارد".

گزارشگر اسرائيلي افزود: "دکتر پال بيران يک مسؤول سابق کميسيون انرژي اتمي اسرائيل، اطلاعاتی را در خصوص برخي از کارکنان سابق نيروگاه ديمونا که به سرطان  مبتلا شده اند منتشر کرد، که اين اقدام او  با مخالفت شديد مسؤولان اسرائيلي مواجه شد".

"معين مناع" کارشناس مسائل رژيم صهيونيستي، در گفتگو با برنامه اين هفته "العين الاسرائيليه" (از نگاه رسانه هاي اسرائيل) شبکه خبري العالم تصريح کرد: "عملکرد رژیم اسرائيل در ناديده گرفتن صد نفر از کارکنان ديمونا که به سرطان مبتلا شده اند، بيانگر خوي ددمنشانه مسئولان این رژیم است. صهيونيستها در راستاي پيشبرد اهداف خود حتي به هم نوعان و هم کيشان خود رحم نمي کنند".

وي افزود: "حوادثي از اين قبيل ساکنان سرزمينهاي اشغالي را با واقعيتهاي تاريک و پنهان در پشت رويکرد صهيونيسم مواجه مي سازد".

مناع گفت: "اين روزها رژيم صهيونيستي با بحران مهاجرت معکوس از سرزمينهاي اشغالي به ديگر نقاط جهان مواجه است. رسوايي اخير سازمان انرژي اتمي رژيم اسرائيل در خصوص نشت تشعشعات راديو اکتيو از ديمونا و مبتلا شدن صد نفر از کارکنان اين نيروگاه به بيمار سرطان را مي توان از جمله دلايل افزايش روند مهاجرت معکوس از سرزمينهاي اشغالي برشمرد".



پربیننده ترین خبرها