نمايشگاه هنرهاي تجسمي ايران درغزه

 نمايشگاه هنرهاي تجسمي ايران درغزه
پنج‌شنبه 23 تير 1390 - 09:24

نخستين نمايشگاه هنرهاي تجسمي ايران در غزه، با نمايش تابلوهايي در ارتباط با موضوع حمايت از مساله فلسطين، برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، اين نمايشگاه که از جنبه هاي ديگر حمايت ايران از مقاومت ملت فلسطين و لبنان در برابر رژيم اشغالگر صهيونيستي پرده بر مي دارد ؛ با استقبال گسترده هنرمندان فلسطيني مواجه شد.

"رياض شاهين" هماهنگ کننده کل نمايشگاه، به خبرنگار شبکه العالم گفت: برگزاري چنين نمايشگاهي به منزله پيام فرهنگي ايران براي ملت فلسطين است که به تثبيت جايگاه ايران در ميان مردم فلسطين مي انجامد.

وي افزود : پشتيباني ايران از ملت فلسطين همواره بسيار گسترده بوده است، اما اين بار نوعي متمايز از پشتيباني را شاهد بوديم که ثابت مي کند ملت و دولت ايران از فرهنگ و هنر ملت فلسطين حمايت مي کند.

"وسام عابد" هنرمند هنرهاي تجسمي در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: در گردشي که در اين نمايشگاه داشتم متوجه ديدگاه هاي مختلف هنرمندان ايراني شدم، و همچنين متوجه شدم که مساله فلسطين و حمايت از مردم این سرزمین در اعماق هنر ايراني ريشه دوانده است، و اين نوع نگاه به مساله فلسطين، بیانگر شیوه ديگري از حمايت ايران از مساله فلسطين است.

يکي از بازديد کنندگان از اين نمايشگاه نيز تاکيد کرد : تبادل فرهنگي ميان ايران و فلسطين احساس بسيار خوبي در من ايجاد مي کند، و اين نشانگر همبستگي فرهنگي و مذهبي ميان دو ملت است. حمايت معنوي و اين تابلوها ، نشان مي دهد که ايراني ها عمق رنج هاي ملت فلسطين را احساس مي کنند به طوري که هر تابلويي حامل داستان و روايتي مشخص است.



پربیننده ترین خبرها