اعتراض حماس به یونسکو

اعتراض حماس به یونسکو
پنج‌شنبه 23 تير 1390 - 13:44

جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) اقدام سازمان علمي، فرهنگي و تربيتي سازمان ملل متحد (يونسکو) در معرفي قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي را محکوم کرد و آن را اقدامي خطرناک و نقض آشکار قطعنامه ها و قوانين بين المللي مربوط به قدس و نيز طرفداراي آشکار از رژيم صهيونيستي دانست.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم ، جنبش حماس امروز (پنجشنبه)  با صدور بیانیه ای همچنین از یونسکو خواست که از این اقدام خود عقب نشینی کند.

در بیانیه حماس آمده است : ما در جنبش حماس اقدام یونسکو در معرفی شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را بشدت محکوم می کنیم و آن را اقدامی خطرناک و نقض آشکار قطعنامه و قوانین بین المللی مربوط به شهر اشغالی قدس و به منزله طرفداری از رژیم صهیونیستی می دانیم که به عملیات یهودی سازی خود در شهر قدس به منظور نابودی آثار باستانی و تغییر واقعیت های تاریخی ادامه می دهد.

در این بیانیه تصریح شده است: در حالی که سازمان ملل متحد هیچ اقدامی برای مقابله با این سرکشی و طغیانگری رژیم  صهیونیستی نمی کند ما از یونسکو می خواهیم هر چه سریعتر از تصمیم اخیر خود که در مغایرت با قوانین و توافقنامه های مورد قبول سازمان ملل متحد قرار دارد، عقب نشینی کند.

در بخش دیگری از این بیانیه خاطرنشان شده  است:ما در جنبش حماس و در قبال این حملات بی رحمانه علیه قدس اشغالی، از اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی می خواهیم که تحرکی فوری برای متوقف کردن اقدامات خطرناک رژیم صهیونیستی در شهر اشغالی قدس انجام داده و تلاش های خود برای مقابله با طرح های یهودی سازی قدس را افزایش دهد.

حماس تصریح کرده است: از سازمان های حقوقی و بشردوستانه می خواهیم که دادخواست هایی علیه رژیم صهیونیستی به محاکم بین المللی ارائه دهند تا زمینه محاکمه این رژیم به جرم یهودی سازی قدس و تجاوزات آن علیه شهروندان قدس اشغالی فراهم شود.   

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها