اردن در انتظار جمعه ای داغ

اردن در انتظار جمعه ای داغ
پنج‌شنبه 23 تير 1390 - 15:42

ناظران تحولات اردن با بيان اينکه " اردن در انتظار جمعه اي داغ بسر مي برد" ، اعلام کردند که قرار است فردا در يکي از ميادين اصلي شهر امان پايتخت اين کشور تحصني بزرگ به رهبري " جنبش 15 ژوئيه" و با شرکت گروه هاي مختلف سياسي و قشرهاي مختلف مردم بويژه جوانان برگزار شود.

به گزارش عصر پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم ، این در حالی است که " عبدالله ابورمان" سخنگوی رسمی دولت اردن اعلام کرده است که دولت اجازه برگزاری تحصن را نخواهد داد.

ناظران خاطرنشان کرده اند که دولت اردن از این واهمه دارد که حوادث ماه مارس گذشته تکرار و این کشور وارد یک بحران سخت شود.

نیروهای امنیتی یمن در 25 ماه مارس گذشته با اعمال خشونت تحصن گروه های سیاسی و مردمی را برهم زدند که دست کم به مرگ یک شهروند اردنی و زخمی شدن دهها تن دیگر منجر شد.

گفته شده است که امروز پنجشنبه دولت اردن خواستار ملاقات " معروف البخیت" نخست وزیر اردن و رهبران جبهه عمل اسلامی شد اما این تشکل جواب رد داده است.

یک منبع آگاه در جبهه عمل اسلامی اردن در باره علت پاسخ منفی به دولت این کشور گفت: ما در قبال دولت البخیت و شخص وی تحفظ داریم .

این در حالی است که برخی اعضای جبهه عمل اسلامی اردن دو روز قبل با " موسی المعایطه " وزیر توسعه سیاسی و " موسی الساکت" وزیر کشور اردن در مقر جبهه دیدار کرده اند.

دو وزیر در این دیدار در باره خطوط قرمز و حضور گروه های اسلامی در خیابان های اردن تذکراتی را داده اند.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها