سخنگوی حوثی های یمن :

عربستان در پشت پرده نا آرامی های یمن

عربستان در پشت پرده نا آرامی های یمن
پنج‌شنبه 23 تير 1390 - 17:22

سخنگوي جنبش حوثي ها با اشاره به دسيسه هاي رژيم سعودي در يمن، گفت که نيروهاي عبدالله صالح ديکتاتور يمن و اشغالگران سعودي بطور مشترک حملات در استان هاي الجوف و تعز را طراحي و اجرا مي کنند.

" محمد عبدالسلام " روز پنجشنبه در گفتگو با شبکه خبري العالم ، افزود: رژیم سعودی بدون توجه به مطالبات مردم یمن از دیکتاتور این کشور میزبانی و از رژیم وی حمایت امنیتی ، اقتصادی و لجستیکی می کند.

وی با بیان اینکه " هدف رژیم سعودی ، نابودی انقلاب مردم یمن و ماندن رژیم بی ثبات و ضعیف عبدالله صالح در راس قدرت است "، خاطرنشان کرد: میان حوثی ها و احزاب دیدار مشترک یمن هیچ جنگی وجود ندارد و تنها نیروهای وابسته به رژیم های عبدالله صالح و سعودی این دروغ را شایعه می کنند زیرا بدنبال ضربه زدن به انقلاب مردمی یمن هستند.

سخنگوی جنبش حوثی ها تصریح کرد: برخی افراد سودجو از حزب اصلاح و شیوخ وابسته به رژیم سعودی ، از این رژیم پول می گیرند تا مردم تعز را تحریک کنند و در عین حال بتوانند جایگاه مرزی این منطقه را به نفع خود حفظ کنند.

عبدالسلام تاکيد کرد : گروه حوثي ها در مقابل تجاوزاتي که با سلاح هاي سنگين و تانک ها و موشک ها عليه اين گروه صورت مي گيرد، از خود دفاع اما از میانجیگری برای پایان دادن به درگیری ها نیز استقبال می کند.

وی با بيان اينکه تنها رژيم دیکتاتوری عبدالله صالح و حاميان وي از این درگیری ها سود خواهند برد، خاطر نشان کرد : گروه حوثي ها به توافق نامه هاي آتش بس حتي در جنگ هاي پیشین پايبند بوده و هستند.

سخنگوی جنبش حوثی ها گفت : " احزاب تشکل ديدار مشترک توانايي ايفاي نقش ميانجي را ندارند، زيرا نمي توانند در نقش ميانجي بر هر دو طرف اعمال فشار کنند؛ اما اگر بتوانند چنين کاري کنند ما از اين تشکل و هر طرف ديگري در اين مجال استقبال مي کنيم ".

عبدالسلام با تاکید به اینکه" گروه حوثي ها از موجوديت خود در مقابل تجاوزهاي بي امان و مستمر دفاع مي کند"، افزود: آن چه در بخش هایی از یمن مي گذرد به نفع انقلاب نيست، بلکه به نفع رژيم دیکتاتوری است ،ما بخوبي مي دانيم که چه کسي آن ها را تحريک مي کند. کساني که خواهان بر جا ماندن رژيم صالح هستند و نمي خواهند انقلاب در يمن پيروز شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها