فتنه انگیزی عربستان بین قبایل یمنی

فتنه انگیزی عربستان بین قبایل یمنی
جمعه 24 تير 1390 - 05:25

يک ديپلمات يمني از حمايت عربستان سعودي از برخي قبايل يمن براي درگيري با حوثي ها در شمال اين کشور خبر داد.

"ابراهيم الجهمي" روز جمعه در مصاحبه با شبکه خبري العالم، با اشاره به توطئه آمريکا و عربستان سعودی براي ضربه زدن به وحدت مردم يمن، گفت: آمريکایی ها و سعودی ها با اين توطئه قصد دارند انقلاب یمن را به طور کامل دور بزنند.

 وي با اشاره به اينکه عربستان سعودی قصد یورش به خاک يمن را دارد، تاکيد کرد: عربستان از برخي قبايل برای درگیری با حوثي ها حمایت می کند، تا پس از آن با اين ادعا که اوضاع یمن ناآرام است، در اين کشور دخالت کند.

 الجهمي خاطرنشان کرد: عربستان از مدتها پيش با بسياري از شبه نظاميان و برخي قبایل در يمن ارتباط برقرار کرده است، و با حمايت مالي آنها را به حرکت وا مي دارد تا ابزاري در دست عربستان براي اجراي طرح ها و سياست هاي اين کشور باشند.

 وي تاکيد کرد: جوانان انقلابي با وجود توطئه هاي آمريکا و عربستان همواره بر ادامه انقلاب  پافشاري مي کنند، و امروز جمعه نیز در تظاهرات گسترده شرکت خواهند کرد.

منابع مطلع از سرمایه گذاری چند میلیون دلاری دولت عربستان سعودی برای تحریک قبایل طرفدار دولت، علیه الحوثی ها در شمال یمن خبر می دهند. هدف عربستان به کنترل درآوردن مناطق مرزی یمن با عربستان است، که محل سکونت حوثی ها است.

روز گذشته درگیری ها در استان جوف نزدیک مرز عربستان سعودی بین افراد مسلح حزب "جمعیت اصلاح یمن" وابسته به عربستان، با حوثی ها شدت بیشتری گرفت.

پربیننده ترین خبرها