رخنه بزرگ امنیتی طالبان در افغانستان

رخنه بزرگ امنیتی طالبان در افغانستان
جمعه 24 تير 1390 - 06:23

يک فعال سياسي افغان، عمليات افراد مسلح در مراسم عزاداري برادر رئيس جمهوري افغانستان را يک رخنه امنيتي بزرگ توصيف کرد و گفت، اين عمليات اعتماد مردم به توانايي دولت را کاهش داده است.

"محب الله شريف" روز جمعه در گفتگو با شبکه العالم اظهار داشت: ورود افراد مسلح به مسجدی که مراسم عزاداری برادر رئیس جمهور افغانستان در آن برگزار می شد، یک رخنه امنيتي بزرگ به شمار مي رود.

شريف گفت: این حمله در حالی انجام شد که اطرف مسجد و خيابانهاي اصلي شهر قندهار ماموران امنیتی زیادی مستقر شده بودند، و تمام افرادی را که وارد مسجد مي شدند، بازرسي مي کردند.

این نویسنده و تحلیلگر سیاسی افغان با اشاره به اینکه در این حادثه سطح اعتماد مردم به توانایی دولت، نظامیان خارجی مستقر در افغانستان را کم کرده است، افزود : مولوي حکمت الله حکمت رئيس شوراي علماي قندهار و شماري از شيوخ و شخصيت هاي ديني از بارزترين چهره هاي سرشناس کشته شده در عمليات انتحاري مسجد قندهار به شمار مي روند.

احمد ولی کرزی، رئیس شورای ولایت قندهار و برادر حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان روز سه‌شنبه در خانه شخصی اش به دست یکی از محافظان کشته شد. طالبان مسئولیت این ترور را به عهده گرفت و اعلام کرد محافظ احمد ولی کرزی از نفوذی های طالبان بوده است.

 دیروز هم در جریان مراسم ترحیم برادر ناتنی رییس جمهوری افغانستان، در مسجدی در قندهار، وقوع انفجار تروریستی به کشته شدن 4 تن و زخمی شدن 11 نفر دیگر منجر شد.



پربیننده ترین خبرها