استقبال جنبش فتح از تصميم اتحاديه عرب

استقبال جنبش فتح از تصميم اتحاديه عرب
جمعه 24 تير 1390 - 06:54

سخنگوي جنبش فتح از تصميم اتحاديه عرب براي درخواست به رسميت شناختن فلسطين در سازمان ملل متحد استقبال کرد.

"احمد عساف" سخنگوی جنبش فتح روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: جنبش فتح و رياست تشکيلات خودگردان از اين تصميم اتحاديه عرب استقبال مي کنند، زيرا این اقدام در راستاي منافع ملت فلسطين است.

وي با مهم خواندن این تصمیم اتحادیه عرب، تصريح كرد: تصميم اتحاديه عرب در سايه پافشاري رياست تشکيلات خودگردان براي مراجعه به سازمان ملل و درخواست عضويت کشور فلسطين در این سازمان، و به رسمیت شناختن کشور فلسطین در چارچوب مرزهاي سال 1967 ميلادي صورت گرفته است.

احمد عساف خاطرنشان کرد: با توجه به شکست کميته چهارجانبه خاورميانه در ملزم کردن اشغالگران صهیونیست به توقف شهرک سازي، و مخالفت اشغالگران با عمل به توافقنامه هاي امضا شده، و نادیده گرفتن قطعنامه هاي سازمان ملل، این اقدام بسیار ضروری است.

وي با بیان اينكه مراجعه به سازمان ملل متحد در چارچوب يک سازوکار حقوقي معين و براساس منشورهاي سازمان ملل صورت مي گيرد، افزود: تشکيلات خودگردان با تشکيل يک گروه کارشناسي و گروه سياسي وابسته به کميته مرکزي جنبش فتح و سازمان آزاديبخش فلسطين، براي مطرح کردن درخواست خود در سازمان ملل متحد آماده است.

عساف گفت: فلسطيني ها برای به رسمیت شناختن سرزمینشان در سازمان ملل، مطابق منشورهاي سازمان ملل گام برخواهند داشت، تا درمقابل سلطه رژیم صهیونیستی و هم پيمانان این رژیم در سازمان ملل، با کمک کشورهای اسلامی در مسیر درستی حرکت کرده، و همچنین از وتوی این درخواست در شورای امنیت سازمان ملل از سوی آمریکا جلوگیری کنند.

نبیل عربی دبیر کل اتحادیه عرب روز پنجشنبه در اجلاس این اتحادیه در دوحه قطر اعلام کرد، كميته پیگیری طرح ابتکار صلح عربي تصميم گرفته است تا اتحادیه عرب از كشورهاي عضو سازمان ملل بخواهد كشور مستقل فلسطيني را بر اساس مرزهاي 4 ژوئن سال 1967 و به پايتختي قدس به رسميت بشناسد و اين كشور به عضويت كامل اين نهاد بين‌المللي درآيد.

آمریکا تهدید کرده است که این طرح را در شورای امنیت وتو می کند.



پربیننده ترین خبرها