توطئه آمریکا و عربستان علیه انقلاب یمن

توطئه آمریکا و عربستان علیه انقلاب یمن
شنبه 25 تير 1390 - 05:26

معاون دبيرکل حزب دمکراتيک يمن، توطئه هاي عربستان و آمريکا عليه انقلاب مردم يمن را محکوم کرد.

"عبدالسلام الفقيه" در گفتگو با شبکه العالم اظهار داشت: عربستان سعودی از رسیدن موج انقلاب ها به درون خود هراس دارد، اما نمي تواند جلوي آن را بگيرد، زيرا تغييرات در راه است و بازگشتي در آن نيست.

وي تصريح كرد: عربستان با بحرين از طريق اشغالگري، و با يمن از طريق حمايت از رژيم عبدالله صالح، و با سوريه از طريق حمايت از خرابکاران برخورد مي کند؛ اين سياست برملا شده است، اما عربستان بايد بداند که نمی تواند با اين اقدامات به نتايج مورد نظرش دست یابد.

الفقيه درباره دخالت آمريکا در امور داخلي يمن گفت: آمريکا براي مردم يمن و منافع و آزادي آنها اهميتي قائل نيست و گواه اين است که جاسوس آمريکايي به نام برنان با فرزند عبدالله صالح و معاون او مذاکره مي کند؛ اگر آمريکايي ها جديت سياسي داشتند نماينده اي سياسي را مي فرستاند.

معاون دبيرکل حزب دمکراتيک يمن، درباره رويدادهاي استان هاي تعز و صعده گفت: تلاشهای بسیاری از سوی برخی طرفها برای به خشونت کشیدن جوانان انقلابی وجود دارد، و اين امر اکنون در استان هاي صعده وتعز در جريان است، و نيروهاي وابسته به رژيم به حوثي ها حمله مي کنند.

عبدالسلام الفقیه درباره موضع احزاب موسوم به ديدار مشترک درقبال تحولات يمن گفت: ائتلاف دیدار مشترک دو گزينه پيش روي خود دارد، نخست پيوستن به انقلاب جوانان و دوم خارج شدن از ميادين و انجام فعاليت سياسي بدور از انقلاب؛ سفرهاي گروهي و انفرادي به عربستان براي انقلاب فايده اي ندارد زيرا اين انقلاب اساسا انقلاب جوانان است.

وي تصريح كرد: تحولات کنوني در استان هاي تعز و صعده در واقع فرياد ميليون ها نفري است که عرصه را ترک نخواهند کرد، و اجازه نخواهند داد که رژيم شرايط را به قبل از انقلاب باز گرداند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها