ورود میلیونها زائر به کربلا در نیمه شعبان

ورود میلیونها زائر به کربلا در نیمه شعبان
يکشنبه 26 تير 1390 - 05:49

ميليونها زائر که از چند روز قبل براي شرکت در جشن نيمه شعبان به کربلا سفر کرده اند، شب گذشته در جوار حرم مطهر امام حسين (ع) و حضرت ابالفضل العباس (ع)، ميلاد منجي بشريت را گرامي داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نیروهای امنیتی برای تامین امنیت زائران، که از داخل و خارج عراق برای شرکت در این مراسه به کربلا آمده اند؛ از چند روز قبل در آماده باش کامل هستند.

"عثمان الغانمی" فرمانده عملیات فرات مرکزی دراینباره گفت، شمار زائران در نیمه شعبان از دو و نیم میلیون نفر هم فراتر رفته است.

الغانمی به خبرنگاران گفت: طرح امنیتی در کربلا طبق برنامه پیش می رود، و با افزایش شمار زائران این طرح وارد مرحله ای جدید شده است.

وی پیش بینی کرد شمار زائران امروز چند برابر شود.

الغانمی تاکید کرد: نیروهای امنیتی عراقی توانستند 5 فرد تحت تعقیب را بازداشت، و چند بمب را که در مسیر کربلا – بابل کارگذاشته شده بود، خنثی کنند.

از سوی دیگر، "جمال مهدی" مدیررسانه ای اداره بهداشت کربلا اعلام کرد، تیم متخصص سم شناسی برای آزمایش مواد غذایی و نوشیدنی ها و کشف بیماریهای واگیردار به کربلا رسیده اند.

وی افزود: این تیم به صورت فعال در صحنه حضور خواهد داشت، و برای جلوگیری از مسمویت غذایی زائران و انتشار بیماری های واگیر دار تلاش خواهد کرد.

جمال مهدی خاطرنشان کرد: هدف از اعزام این تیم مقابله با اقدامات تروریستی علیه زائران و جلوگیری از توزیع غذا و نوشیدنی مسموم بین مردم است.

طی 24 ساعت گذشته بر اثر وقوع چند انفجار در مسیر زائران کربلا، 13 نفر شهید و 100 تن مجروح شدند.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها