پیشروی انقلابیون به سمت طرابلس

پیشروی انقلابیون به سمت طرابلس
يکشنبه 26 تير 1390 - 16:18

يک کارشناس امور نظامي و راهبردي ليبي، با اعلام ادامه پيشروي موفق انقلابيون به سمت شهر "طرابلس" پايتخت اين کشور، پيش بيني کرد که اين مسئله بقاياي نيروهاي قذافي را به شدت تحت فشار قرار دهد.

"عادل عبدالکافي" شامگاه یکشنبه در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: انقلابیون در محور "اجدابيا" به حرکت درآمده اند، و اين نيروها همچنين به خوبي به سمت "البريقه" پيشروي کرده اند.

وي افزود: اين وضعيت، بقاياي نیروهای قذافي را به شدت تحت فشار قرار خواهد داد، زيرا محور "جبل غربي" و "مصراته" به شدت بحراني است و انقلابيون بخش گسترده اي از مناطق تحت کنترل نیروهای قذافي را به تصرف در آورده و خسارت هاي سنگيني به آنها وارد کرده اند؛ و همين مسئله سبب توانمندي هر چه بيشتر انقلابیون در پيشروي به سمت طرابلس شده است.

عبدالکافي افزود: انقلابیون در محور جبل غربي  به سمت منطقه "بئر الغنم" پيشروي کرده و آن را به تصرف در آوردند و اين مسئله نيز فشار زيادي بر نیروهای قذافي وارد خواهد کرد.

وي تصريح کرد: انقلابیون همچنين جاده منتهي به مناطق "غريان" و "الکوريش" را تصرف کرده اند و اين مسئله زمينه ساز نزديک شدن آنان به طرابلس خواهد شد.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها