عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد :

هلاکت 15 تن از عناصر گروهک تروریستی پژاک

هلاکت 15 تن از عناصر گروهک تروریستی پژاک
يکشنبه 26 تير 1390 - 18:24

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به هلاکت 15 تن از عناصر گروهک تروريستي پژاک در عمليات اخير عليه اين گروهک تاکيد کرد، گروهک تروريستي پژاک همانند گروهک هاي ديگر منهدم خواهد شد.

اسماعیل کوثری شامگاه یکشنبه در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: گروهک پژاک نیز حتما مانند گروهک های قبلی منهدم خواهد شد؛ ولی این مساله تمام نمی شود، زیرا آنها (آمریکایی ها) گروه دیگری را با اسم دیگر تشکیل می دهند.

وی افزود: فقط گروهک پژاک نیست که توسط آمریکا آموزش دیده، بلکه گروهک های دیگر مانند گروهک ریگی وجود داشتند که به لطف خدا، سربازان گمنام توانسته اند در موقع خاص ضرباتی را به آنها وارد کنند که آنچنان تضعیف شوند که نتوانند دیگر ادامه دهند.

کوثری با اشاره به آغاز عملیاتی علیه گروهک تروریستی پژاک از نیمه های شب گذشته، گفت: از دیشب تا امروز صبح عملیاتی علیه این گروهک صورت گرفت و تلفات بسیار سنگینی به آنها وارد شد.

وی افزود: ازنیمه های شب گذشته بود که درگیری در منطقه عمومی سردشت آغاز شد  و هنوز ادامه دارد، و تابحال 15 نفر از عناصر پژاک به هلاکت رسیدند.

کوثری تاکید کرد: نیروهای ما این گروهک را تحت فشار قرار داده اند تا شکست سنگینی به آنها وارد کنند.

همکاری ایران و ترکیه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به ارتباط خوب ایران و ترکیه و سفر اخیر وزیر امورخارجه این کشور به تهران گفت: در رابطه با پژاک یا پ.ک.ک هم ما ارتباطاتی با ترکیه داریم، و حتما در جهت سرکوبی این گروهک، این ارتباط برقرار است و به همدیگر کمک خواهیم کرد.

تهدیدهای گروهک تروریستی پژاک

کوثری با اشاره به وجود دلایل قطعی درباره حضور و استقرار پژاک در شمال عراق گفت: دلایلی حتمی و قطعی درباره حضور گروهک تروریستی پژاک (پ.ک.ک) در شمال عراق وجود دارد.

وی افزود: در چندین نقطه هم مرز با ترکیه و هم مرز با ایران، مناطقی در اختیار این گروهک قرار دارد.

کوثری تاکید کرد: اگر سخنگوی نیروهای امنیتی شمال عراق و یا خود عراق این مساله را رد کند، ما می توانیم این مناطق را به آنها اعلام کنیم، و مسئولان عراقی آنها را بیرون کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: تا کنون چندین بار این مطالب گفته شده، ولی متاسفانه این تصمیم برای بیرون کردن گروهک پژاک از شمال عراق گرفته نشده است.

اعلام اسامی مناطق استقرار گروهک تروریستی پژاک

کوثری بار دیگر تاکید کرد: نیروهای پژاک در شمال عراق مستقرهستند، و نقاط آنها مشخص است؛ خود مسئولان عراق نیزاین موضوع را می دانند، و اسامی و مناطق آنها کاملا مشخص است.

کوثری گفت: گروهک تروریستی پژاک در مناطق هم مرز ایران در منطقه "خنیره" و "ارتفاعات قندیل" و "ارتفاعات آسوس" مستقر هستند، که این مناطق دقیقا شناسایی شده است.

وی افزود: آمریکایی ها بالاخره گروهکهایی را می خواهند که بر ایران فشار وارد کنند، از جمله در منطقه کردستان ایران.

کوثری تاکید کرد: اگر گروهک پژاک از بین نرفته، یا اینکه توسط نیروهای شمال عراق اخراج نشده، به دلیل آن است که آمریکایی ها به آنها فشار می آورند که در آنجا بمانند؛ تا هر موقع اراده کردند در قالب پ .ک.ک ترکیه را تحت فشار قرار دهند ، و یا در قالب پژاک، به ایران فشار بیاورند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ایران به هیچ گروهکی اجازه نمی دهد که در خاک ایران عملیات انجام دهد، لذا این مناطق دقیقا شناخته شده است، و امکانات این گروهک کاملا مشخص است.

کوثری گفت: اگر (مسئولان منطقه شمال عراق) بخواهند می توانند هیأتی را مشخص کنند و ما هم هیأتی را مشخص کنیم که مناطق آنها را نشان دهند.

گفت وگوها باید عملی باشد

کوثری با اشاره به استقبال ایران از گفت و گو با مسئولان منطقه شمال عراق، اظهار داشت: ما از گفت و گو حتما استقبال می کنیم اما به شرطی که خودشان تصمیم بگیرند و تحت تاثیر فشار آمریکا قرار نگیرند، به صورتی که گفت و گوها ظاهری نباشد.

کوثری تاکید کرد: ما گفت و گو را زمانی قبول داریم که حتما به آن عمل شود.

وی در عین حال افزود: به هیچ وجه این چنین نیست که بگوییم بارزانی و تشکیلات او روی پ.ک.ک و پژاک اشراف دارند، بلکه آمریکایی ها آنها (پژاک و پ.ک.ک) را تجهیز می کنند، به آنها امکانات می دهند، و ما می دانیم که در کدام مناطق از آنها حمایت شده است.

کوثری گفت: اگر مرکزیت عراق در رابطه با مساله شمال این کشور تصمیمات قاطعی بگیرد و  با هماهنگی بتوانند این مشکل

پربیننده ترین خبرها