رييس مرکز اطلاع رساني فلسطين:

گسترش بی سابقه شهرک سازی در فلسطین

گسترش بی سابقه شهرک سازی در فلسطین
دوشنبه 27 تير 1390 - 04:06

رييس مرکز اطلاع رساني فلسطين درباره گسترش بي سابقه شهرک سازي در اراضي اشغالي هشدار داد.

" غسان الخطيب" در گفت و گو با شبکه العالم، با اشاره به تصمیم جديد رژيم صهيونيستي براي گسترش شهرک صهيونيست نشين "ايتمار"، اظهار داشت: اسراييل سعي دارد تا اشغالگري را تثبيت کند و آن را به مسئله اي ابدي و هميشگي تبديل کند و براي اين کار، سازوکارهاي مختلفي را در دستور کار قرار داده است که مهم ترين آنها، گسترش شهرک هاي صهيونيست نشين است.

وي افزود: در هفته ها و ماه هاي اخير شاهد گسترش بي سابقه سياست توسعه شهرک هاي صهيونيست نشين بوديم که اين کار به مثابه نقض حقوق فلسطينيان و قوانين بين المللي است.

شهرک صهيونيست نشين ايتمار روي زمين هاي فلسطينيان در منطقه "عورتا" در نزديکي شهر نابلس در کرانه باختري ايجاد شده است و رژيم صهيونيستي براي گسترش دادن اين شهر نيازمند غصب و مصادره مساحت گسترده ديگري از زمين هاي فلسطينيان است.

رژيم صهيونيستي همچنين با صدور دستوري، مجوز غصب و مصادره مساحت گسترده اي از زمين هاي فلسطينيان در جنوب شهر "بيت لحم" در کرانه باختري را به نفع شهرک صهيونيست نشين "افرات" صادر کرده است.

" مصطفي البرغوثي " دبيرکل تشکل ابتکار ملي فلسطين نيز گفت: اسراييل اقدام به مصادره زمين هاي فلسطينيان و ساخت شهرک هاي صهيونيست نشين در اين زمين ها مي کند و سپس نوبت آمريکا مي رسد که به فلسطينيان فشار بياورد تا اين عمل انجام شده را قبول کنند.

" حنا عيسي " استاد حقوق بين الملل نيز خاطرنشان کرد: فلسطيني ها بايد به قوانين بين المللي رجوع کنند زيرا اين قوانين به آنها حق مبارزه مشروع و قانوني در سطح بين المللي مي دهد و اگر اين گزينه را در دستور کار خود قرار دهند، مي توانند افکار عمومي جهان را تحت تاثير قرار داده و جامعه جهاني را مجبور کنند تا کشور مستقل فلسطيني را به رسميت بشناسند.

ناظران سياسي معتقدند "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي که از طريق ائتلاف با گروهي از شهرک سازان صهيونيست توانست به قدرت برسد، تلاش مي کند تا از طريق صدور مجوز شهرک سازي و گسترش شهرک هاي صهيونيست نشين، اعضاي اين دولت ائتلافي را راضي و خشنود نگه دارد زيرا او به خوبي مي داند هرگونه انحراف از اين مسير به سقوط کابينه وي منجر خواهد شد.



پربیننده ترین خبرها