شوراي انتقالي بهترين راهکار حل بحران يمن

شوراي انتقالي بهترين راهکار حل بحران يمن
دوشنبه 27 تير 1390 - 06:50

لندن (العالم)- فعال سياسي يمني ، تشکيل شوراي انتقالي به جاي رژيم علي عبدالله صالح براي اداره امور يمن را بهترين راهکار براي حل بحران اين کشور دانست.

"عبد الرقيب منصور" دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم ، گفت: اعلام تشکيل شوراي انتقالي يمن در واقع براي غلبه بر رکود حاکم بر کشور در زمينه حل بحران کنوني است و شوراي انتقالي در واقع پايه و اساس طرحي است که هدف از آن روي کار آوردن نظامي انقلابي به جاي رژيم فعلي است که اعتبار و مشروعيت خود را از دست داده است.

وي رژيم علي عبدالله صالح را رژيمي وابسته به خارج عنوان و خاطرنشان کرد: حکومت عبدالله صالح درطول حيات آن همواره به طرف هاي متعددي وابسته بوده است.

فعال سياسي يمني گفت: عبدالله صالح در ابتدا زماني که از سوي عربستان روي کار آمد ، به عربستان و سپس به صدام حسين ديکتاتور معدوم عراق و بعد به آمريکا اعلام دوستي کرد و درنهايت به سوي عربستان بازگشت.

منصور با تاکيد براين که رژيم عبدالله صالح ديگر مشروعيتي ندارد ، اظهار داشت: شوراي انتقالي يمن ، جايگزيني مشروع براي رژيم صالح است و همه گروه ها و احزاب موجود در عرصه سياسي يمن بايد ازآن حمايت کنند.

وي ادامه داد: رژيم عبدالله صالح براي فرار از مسووليت پاسخ گويي در برابر افکار عمومي يمن، همواره همه دشمنان خود را تروريست خوانده و آن ها را به القاعده منتسب مي کند.

منصور تاکيد کرد که القاعده در يمن حضور ندارد و تنها جايي که القاعده درآن است ، کاخ و دفتر رياست جمهوري است زيرا از سوي آنان تامين مي شود.

وي اظهار داشت: جوانان انقلابي يمن که تشکيل شوراي انتقالي را اعلام کردند؛ سعي کرده اند که نمايندگاني از شمال و جنوب درآن حضور داشته باشند و فرماندهان ارتش نيز حمايت خود را از اين شورا اعلام و تاکيد کردند که از همه دستورات انقلابي اطاعت خواهند کرد.

منصور خاطرنشان کرد: مشکل انقلابيون اين است که آن ها منتظر جواب از طرف احزاب ديدار مشترک بودند تا شوراي انتقالي را تشکيل دهند و احزاب ديدار مشترک هم از آمريکا انتظار داشت که پيشاپيش با تشکيل اين شورا موافقت کند وآمريکا نيز منتظر موافقت عربستان سعودي بود.

فعال سياسي يمن افزود: آمريکا به دنبال جانشيني براي عبدالله صالح است که صلاحيتش نزد مردم يمن از دست رفته است.

شوراي انتقالي يمن با هدف خروج از بحران موجود در اين کشور متشكل از 17 شخصيت يمني از اقشار مختلف سياسي و حزبي داخل و خارج از يمن به تازگي از سوي جوانان انقلابي تشکيل شد.

براساس اين گزارش، نمايندگاني از جنبش جنوب، مخالفان در خارج، احزاب ديدار مشترك و گروه هاي مخالف علي عبدالله صالح اعضاي شوراي انتقالي را تشكيل مي دهند.

شوراي انتقالي فرمانده اي براي نيروهاي مسلح و رييسي براي مجلس عالي دادگستري يمن انتخاب كرده است كه "سرتيپ عليوه" به عنوان فرمانده نيروهاي مسلح و قاضي "فهيم عبدالله محسن" (رييس مجلس عالي دادگستري) از جمله اين افراد هستند.

دولت يمن در نخستين واكنش رسمي خود به تشكيل شوراي انتقالي، آن را كودتايي عليه قانون دانست كه باعث افزايش بحران در يمن خواهد شد.


کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها