امیدواری شورای انتقالی یمن به همکاری کشورها

امیدواری شورای انتقالی یمن به همکاری کشورها
دوشنبه 27 تير 1390 - 07:18

لندن (العالم) - عضو شوراي انتقالي يمن با اظهار اميدواري درباره همکاري همه کشورها بويژه کشورهاي منطقه با اين شورا و مردم انقلابي يمن، گفت: انقلاب يمن با هيچ يک از کشورهاي همسايه و جامعه بين الملل دشمني ندارد.

عبدالله سلام الحکيمي دوشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم، تشکيل شوراي انتقالي را پاسخ به درخواست هاي مردم و ايجاد يک مرجع براي انقلاب و جايگزيني براي نهادهاي دولتي وابسته به رژيم علي عبدالله صالح رييس جمهور ديکتاتور اين کشوردانست.

وي اظهار داشت: رهبران احزاب ديدار مشترک (احزاب مخالف) از ابتدا فرايند سياسي را مديريت کردند تا اين که در برابر لجبازي هاي علي عبدالله صالح و خودداري وي از امضاي ابتکار کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس اين روند به بن بست رسيد و سپس اين ابتکار به جوانان انقلابي سپرده شد . 

الحکيمي گفت: شوراي انتقالي اميدوار است همه کشورها به ويژه کشورهاي منطقه با مردم انقلابي يمن همکاري کنند زيرا اين انقلاب با هيچ يک از کشورهاي همسايه و جامعه بين الملل مخالف نيست .

عضو شوراي انتقالي يمن تاکيد کرد که هرگونه تنش در روابط عربستان و يمن به بحراني شدن اوضاع کشور منجر خواهد شد.

وي افزود: شوراي انتقالي براي انتخاب رييس و معاون و تعيين اختيارات اين شورا،  نشستي در داخل برگزار خواهد کرد و حمايت از اين شورا در نبود کامل نهادهاي دولتي به نفع انقلاب است.

الحکيمي افزود: گروه حوثي ها با متزلزل کردن پايه هاي رژيم عبدالله صالح، شرايط مناسبي براي آغاز انقلاب و پيروزي آن فراهم کردند و اين در حالي است که حوثي ها ائتلاف هاي گسترده اي در سطح ملي و منطقه اي دارند.

شوراي انتقالي يمن با هدف خروج از بحران موجود در اين کشور متشكل از 17 شخصيت يمني از اقشار مختلف سياسي و حزبي داخل و خارج از يمن به تازگي از سوي جوانان انقلابي تشکيل شد.

براساس اين گزارش، نمايندگاني از جنبش جنوب، مخالفان در خارج، احزاب ديدار مشترك و گروه هاي مخالف علي عبدالله صالح اعضاي شوراي انتقالي را تشكيل مي دهند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها