خشم وشادماني انقلابيون مصر ازاصلاح کابينه

خشم وشادماني انقلابيون مصر ازاصلاح کابينه
دوشنبه 27 تير 1390 - 12:25

قاهرة (العالم)- سخنگوي رسمي جنبش 6 آوريل تاکيد کرد: جوانان انقلابي ميدان التحريرنسبت به اصلاح کابينه از يک سو خشمگين و از سوي ديگر شادمان شدند.

"محمد عادل" دوشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: شادي جوانان انقلابي از اين رو است که اسامي بسياري از وزراي نامناسب حذف شده است و خشم انقلابيون نيز از اسامي جديدي است که عضو کميته سياست هاي وابسته به رژيم سابق بودند و به ليست وزراي جديد افزوده شده بودند.

وي افزود: باقي ماندن فيض ابوالنجا وزير همکاري بين المللي که همواره عليه فعالان مصري توطئه مي کرد و نماينده رژيم حسني مبارک در آمريکا نيز بود و هم چنين عبدالعزيز الجندي در پست خود به عنوان وزير دادگستري خشم انقلابيون را برانگيخت.

سخنگوي رسمي جنبش 6 آوريل گفت: اين جنبش از عملکرد دولت در تعدادي از وزارتخانه ها مانند همکاري بين المللي ، وزارت دادگستري و وزارت ترابري که وزراي آن از اعضاي کميته سياستها بودند؛ ناخرسند است.

وي خاطرنشان کرد: اگر از وزير ترابري که در دوره رژيم سابق پست وزارتي بر عهده نداشته بگذريم ، جنبش 6 آوريل نمي تواند از اسامي برخي در ساختار وزارتخانه ها ،به ويژه فيض ابوالنجا چشم پوشي کند.

وي درخصوص عملکرد وزرا گفت: مشکل در ناتواني و بي کفايتي وزرا يا سهل انگاري آنها از انجام وظيفه در وزارتخانه مربوط نيست زيرا وزراي فعلي ، ناظران اقشار مختلف مردم هستند اما مشکل واقعي در معاونان و نمايندگان وزرا است زيرا برخي ازآنها بسيار فاسد بوده و برخي ديگر نيز مبالغ زيادي رشوه دريافت مي کردند که ضروري است وزارتخانه هاي مختلف از وجود دولتمردان سابق  پاکسازي شود .

سخنگوي رسمي جنبش 6 آوريل گفت: جنبش 6 آوريل به نوبه خود فهرستي شامل اسامي زيردستان حبيب العدلي وزير کشور را ارايه داده که برخي اخراج و برخي ازکار معلق و برخي ديگر نيز در پست هاي غير کليدي گماشته شدند .
 
وي افزود: فهرست اسامي دولتمردان رژيم سابق بايد در وزارتخانه هاي مختلف تهيه شود و همه پرونده هاي فساد نيز باز نگاه داشته شود .

عادل اظهار داشت: انقلاب يعني پاکسازي همه نهادهاي دولتي از بقاياي رژيم سابق و آغاز مرحله جديدي که در آن نامي از چهره هاي قديمي که در بدبختي و کشتار مردم دست داشتند ، باقي نماند.

وي گفت: جوانان 6 آوريل با عصام شرف نخست وزير مصر ديدار کردند و اسامي نامزدهاي خود را براي وزارتخانه ها  اعلام کردند اما وي وعده داد اين اسامي را بررسي کند در حالي که به جز وزير آثار باستاني به هيچ اسمي توجه نکرد .

عادل افزود: با توجه به اعلام اسامي برخي وزرا، ساختار فعلي وزارتخانه ها نهايي نيست و اين جنبش نيز نمي تواند هم اکنون نظر نهايي خود را در اين باره اعلام کند.

 وي با اشاره به اسامي برخي از وزرا مانند وزير بهداشت ، آموزش عالي ، آثار باستاني و ارتباطات آنها را شخصيت هاي مورد قبولي دانست که پست هاي وزارت را بر عهده دارند.

عصام شرف، نخست وزير موقت دولت مصر در  تلاش براي آرام کردن تظاهرات مردم اين کشور، در صدد انجام تغيير اساسي در کابينه خود است.

در همین ارتباط قرار است که نخست وزير دولت موقت مصر 15 وزير کابينه را تغيير دهد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها