روسیه شورای انتقالی لیبی را به رسمیت نشناخت

روسیه شورای انتقالی لیبی را به رسمیت نشناخت
دوشنبه 27 تير 1390 - 14:12

وزير امورخارجه روسيه گفت که کشورمتبوعش مخالف به رسميت شناختن شوراي ملي انتقالي ليبي - ارگان سياسي انقلابيون - است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از منابع خبری، مخالفت روسیه در حالی است که آمریکا شورای ملی انتقالی لیبی را به عنوان نماینده قانونی این کشور به رسمیت شناخته است.

" سرگئي لاوروف " روز دوشنبه گفت : روسیه حاضر نیست مانند آمريکا شوراي ملي انتقالي را به عنوان نماينده قانونی مردم ليبي به رسميت بشناسد .

آمريکا روز جمعه گذشته مانند ديگر کشورهاي عضو گروه تماس ليبي که در استانبول ترکيه تشکيل جلسه دادند ، شوراي ملي انتقالي را به عنوان قدرت مشروع در ليبي به رسميت شناخت.

با توجه به اظهارات لاوروف، روسيه معتقد است که به رسميت شناختن شوراي ملی انتقالي ليبي به منزله " طرفداري از يکي از طرف هاي درگير درجنگ داخلي لیبی" است.

لاوروف افزود : طرفداران چنين تصميمي، حاميان سياست منزوي کردن نيروهايي هستند که نماينده طرابلس هستند و ما اصولا با منزوی کردن دیگران مخالفيم .

وزير امور خارجه روسيه گفت : ما با طرابلس و همینطور بنغازي تماس هايي داريم تا دو طرف موضعي سازنده اتخاذ کنند و بر سر ميز مذاکره بنشينند.

وي تصريح کرد درصورتيکه مساله به رسميت شناختن شوراي ملي انتقالي و ديگر گروه هاي مخالف يعني شرکت کنندگان در مذاکرات مطرح باشد ، شوراي ملي انتقالي بدون شک يکي از گروه هاي مذاکره کننده خواهد بود.

لاوروف درعين حال بعيد دانست که درصورت کناره گیری معمر قذافي ، از او در روسيه استقبال شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها