الوفاق بحرین به مذاکرات جاري بازنمي گردد

الوفاق بحرین به مذاکرات جاري بازنمي گردد
دوشنبه 27 تير 1390 - 14:40

منامه (العالم) ـ رييس شوراي مرکزي جمعيت الوفاق بحرين تاکيد کرد: اين جمعيت ممکن است در هر مذاکره اي با مقدمات جديد و مشارکت حقيقي همه نيروهاي سياسي شرکت کند اما بي ترديد به مذاکرات جاري باز نخواهد گشت.

جميل كاظم روز دوشنبه در گفتگو با شبکه خبري العالم تصريح کرد: جمعيت الوفاق بر اين باور است که گفتگوهاي کنوني به حل بحران کشور نخواهد انجاميد و شکست اين گفتگوها حتمي است.

رييس شوراي مرکزي جمعيت الوفاق بحرين با اشاره به پايبندي اين جمعيت به خواسته هاي مردم و کوتاه نيامدن از اين خواسته ها در مقابل امتيازات مطرح شده از سوي حاکميت تأکيد کرد: ملت بحرين دير يا زود به حقوقشان دست خواهند يافت.

وي اگر چه خروج قطعي اين جمعيت از مذاکرات با آل خليفه را مستلزم تصويب شوراي مرکزي اين جمعيت عنوان کرد اما در عين حال باتوجه به فضاي حاکم اين مساله را قطعي دانست.

رييس شوراي مرکزي جمعيت الوفاق بحرين تصريح کرد: خروج جمعيت الوفاق از مذاکرات با آل خليفه به دنبال پيشنهاد گروه مذاکره کننده حاضر در گفتگوها اتخاذ شده است اما تصميم به خروج از گفتگوها نيازمند تصويب شوراي مرکزي اين جمعيت است که قرار است براي بررسي اين موضوع و تصميم گيري در اين باره تشکيل جلسه دهد.

 كاظم گفت: فضاي کلي حاکم بر جمعيت الوفاق و شوراي مرکزي اين جمعيت حاکي از موافقت اعضا با خروج نهايي از مذاکره با حکومت است از اين رو اين مسأله با حضور شخ علي سلمان رييس اين جمعيت بررسي خواهد شد.
 
وي افزود: جمعيت الوفاق از مذاکره استقبال مي کند اما آنچه امروزه در جريان است مذاکره به شمار نمي آيد و ما خواهان گفتگوهايي کاملا متفاوت با مذاکرات جاري و براساس برنامه کاري واضح و حضور گروه هاي مختلف براساس پايگاه اجتماعي شان هستيم .

رييس شوراي مرکزي جمعيت الوفاق اظهار داشت: جمعيت الوفاق از همان ابتدا انتقاد خود نسبت به گفتگوها را اعلام کرد و به رغم اين مساله در آن شرکت کرد زيرا به گفتگو به عنوان يک اصل باور داشت.

وي تصريح کرد: پس از موافقت براي شرکت در گفتگوها مشخص شد که مقدمات گفتگوهاي جاري در حد انتظار نيست و از آنجا که الوفاق از همان ابتدا نسبت به نحوه گفتگوها انتقاد داشت بنابراين خروج از مذاکرات جاري را حق خود مي داند.

كاظم اظهار داشت: نتايج گفتگوهاي جاري قبلا از سوي حاکميت مشخص شده است. به طوري که در اين گفتگوها از توافق ملي خبر داده مي شود؛ بدون اينکه درباره جزييات مسايل مورد اختلاف که اصلي ترين خواسته هاي ملت بحرين در زمينه اصلاحات در حکومت و ساختار مشارکت سياسي است؛ سخني به ميان نمي آيد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها