مردم مصر مصمم به پي گيري مطالبات انقلاب

 مردم مصر مصمم به پي گيري مطالبات انقلاب
دوشنبه 27 تير 1390 - 18:18

قاهره (العالم) يک شخصيت سياسي مصري بر پي گيري مطالبات انقلاب و مخالفت جوانان انقلابي مصر با راه حل هاي موقت و ناقص شوراي عالي نظامي و دولت کنوني اين کشور در زمينه عملي کردن خواسته هاي انقلابيون تأکيد کرد.

وسام عطا عضو ائتلاف جوانان انقلابي دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم از مقامات اين کشور به علت تعلل در عملي کردن درخواست هاي مردم به شدت انتقاد کرد و از شوراي عالي نظامي خواست به دولت اختيارات کامل بدهد و در کارهاي آن دخالت نکند.

عطا تصريح کرد: استعفاي وزراي اقتصاد و صنايع يک گام مثبت در زمينه تحقق برخي از خواسته هاي تظاهر کنندگان و پاسخي به فشارهايي است که از سوي انقلابيون ميدان التحرير بر حکومت وارد مي شود.

وي گفت: اين امر همچنين مي تواند نشانه مثبتي در زمينه روند ترميم کابينه باشد و ما اميدواريم شاهد استعفاهاي بيشتر و ترميم فراگيرتر کابينه باشيم به طوري که سران رژيم سابق به کلي از قدرت برکنار شوند زيرا برکناري اين افراد بخشي از راه حل بحران کنوني در مصر به شمار مي آيد.

عطا افزود: جوانان و تجمع کنندگان ميدان التحرير مخالف روش ترميم در نهادهاي حکومت به ويژه قوه مجريه هستند اين در حالي است که دولت عصام شرف اعلام کرده بود که خواسته هاي انقلابيون را عملي خواهد کرد اما در عمل از انجام  وعده هايش سرباز مي زند و در مدت شش ماه گذشته به هيچ کدام از وعده هايش عمل نکرده است.

عضو ائتلاف جوانان انقلابي با تأکيد بر مخالفت انقلابيون با ماندن برخي شخصيت ها در دولت و نهادهاي حکومتي اظهار داشت: وزارت کشور در حال عقب گرد به وضعيت رژيم سابق است.

عطا گفت: روند محاکمه ها بسيار کند است و برخي از سمبل هاي فساد و نظاميان متهم به کشتار انقلابيون از سوي دادگاهها تبرئه مي شوند و همچنين وزير دادگستري و دادستان کل دوره رژيم حسني مبارک همچنان در پست هاي خودشان ابقا شده اند.
 
وي با مخالفت با برخي درخواست ها براي دادن فرصت به دولت براي تحقق خواسته هاي انقلابيون اظهار داشت: تجربه ثابت کرده است که دولت و شوراي نظامي جز تحت فشار انقلابيون هيچ اقدام مؤثري انجام نمي دهند.

عضو ائتلاف جوانان انقلاب مصر بار ديگر بر خواسته انقلابيون مبني بر دادن اختيارات کامل به دولت از سوي شوراي عالي نظامي تأکيد کرد تا دولت بتواند به طور مطلوب به وظايف خود عمل کند.

 وي از شوراي عالي نظامي خواست در کار دولت و تصميم هاي وزرا دخالت نکند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها