صدها کودک فلسطينی محاکمه نظامي مي شوند

صدها کودک فلسطينی محاکمه نظامي مي شوند
سه شنبه 28 تير 1390 - 09:21

فلسطين اشغالي (العالم) - موسسه «بتسليم» اسرائيل گزارش داد، بيش از 853 کودک فلسطيني در سال هاي بين 2005 تا 2010 به اتهام سنگ پراني به نيروهاي اسرائيلي به دادگاه نظامي معرفي شده اند و فقط يک نفر از آنها تبرئه شده است.

 خالد قزهار مدير موسسه «دفاع از کودکان» در اراضي اشغالي در اين خصوص گفت: ارقام مطرح شده از کودکان محاکمه شده در گزارش بتسليم زياد نبود، زيرا شما بازداشت و محاکمه شدگان بسيار بيشتر است و شمار کودکاني که تبرئه شده اند بيش از نيم درصد نيست.

شعوان جبارين رئيس  "مؤسسه الحق"  فلسطين نيز در اين خصوص به خبرنگار العالم گفت: براساس کنوانسيون ژنو کودکان و زنان بايد حمايت شوند، اما رژيم صهيونيستي به هيچ وجه اين قوانين را رعايت نکرده است، با همه در دادگاه هاي نظامي برخورد مي کند.

گفتني است محاکمه کودکان فلسطيني در اسرائيلي بخشي از امنيت ملي آن به شمار مي رود. بر اساس ديدگاه اسرائيل کودکي که به نيروهاي اسرائيلي سنگ پرتاب مي کند به

مبارز تبديل خواهد شد و لازم است در کودکي سرکوب شود.

گفتنی است هزاران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت به سر می‌برند و تاکنون مدعیان حقوق بشری هیچ سخنی در مورد آنها بر زبان نراده‌اند.؛ برخی از کودکان فلسطینی در زندان به دنیا آمده و همان‌جا هم بزرگ می‌شوند، در حالی که هیچ اطلاعی از محیط پیرامونی خود ندارند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها