تصميم گروه هاي بحريني براي خروج از گفتگوها

تصميم گروه هاي بحريني براي خروج از گفتگوها
سه شنبه 28 تير 1390 - 13:29

بيروت (العالم) يک فعال سياسي بحريني با بيان اين که نشست هاي به اصطلاح گفت وگو که رژيم حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين آن را اداره مي کند به شکست انجاميده است از تصميم تعداد بيشتري از گروه ها براي خروج از گفتگوها خبر داد.

ابراهيم المدهون سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم با اشاره به خروج جمعيت الوفاق اسلامي از گفت وگوهاي بحرين گفت: گروه هاي مخالف در اين زمينه با يکديگر توافق دارند و علاوه بر اين گروه هاي ديگر نيز اعلام کرده اند که از گفتگوها خارج خواهند شد.

المدهون تصريح کرد: گروه هاي ليبرال نيز اعلام کرده اند که با پيشنهادهايي که پس از گفت وگوها مطرح خواهد شد موافقت نخواهند کرد.

وي افزود: همگان اتفاق نظر دارند که جلسات کنوني به معناي واقعي گفت وگو و راه برون رفتن از بحران نيست، بلکه راه اصلي برون رفت از بحران پذيرش خواسته اصلي مردم و در راس آن حکومت منتخب مورد رضايت مردم است که نمايندگان واقعي آنها  باشند درحالي که بسياري از افراد حاضر در اين جلسات نمايندگان واقعي مردم نيستند.

اين فعال سياسي بحريني گفت: جمعيت الوفاق يا ديگر گروه ها از اين گفت وگوها خارج شوند يا نشوند، رژيم حاکم خواهان گفت وگوي واقعي نيست.

وي تصريح کرد: در اين گفت وگوها به مخالفان فقط 45 کرسي از 300 کرسي داده شد و ديگر کرسي ها نيز در اختيار عوامل خود رژيم است.

المدهون درباره نقش عربستان نيز گفت: عربستان علاوه بر آمريکا وانگليس در صدد جلوگيري از پيروزي انقلاب ملت هاي منطقه است.

وي افزود: سازمان هاي بين المللي بايد درباره فجايع انساني صورت گرفته در بحرين تحقيق کنند و مردم از موضع گيري عادلانه نهادهاي بين المللي استقبال مي کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها