طرح آمريکا براي حکومت نظاميان درمصر

طرح آمريکا براي حکومت نظاميان درمصر
سه شنبه 28 تير 1390 - 16:11

رييس حزب اسلامي مصر با اشاره به طرح آمريکا براي حکومت نظاميان در مصر، اصلاح کابينه را برآورنده خواسته هاي مردم ندانست و تاکيد کرد: شوراي نظامي با اين کار نشان مي دهد که قصد ندارد به واگذاري قدرت به ملت پايبند باشد.

مجدي احمد حسين سه شنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: تغيير چهره ها خشم افکار عمومي مصر از دولت را خاموش نخواهد کرد زيرا اعتراضات مردمي اخير به دليل تعلل دولت در محاکمه عاملان کشتار مردم و فاسدان رژيم سابق و پيروي دولت از سياست هاي خارجي و داخلي رژيم مخلوع حسني مبارک است.

حسين گفت: ما شوراي نظامي را مسوول اصلي تعلل در محاکمه عاملان کشتار مردم و تاخير در محقق شدن اهداف انقلاب مي دانيم.

وي خاطر نشان کرد: اصلاحات واقعي در کابينه بايد در چارچوب اقدامات دموکراتيک صورت بگيرد در حالي که اصلاحات کنوني فقط با هدف تلاش براي فرونشاندن موقتي خشم مردمي است که خواهان بسترسازي براي برگزاري انتخابات هستند.

حسين در ادامه هشدار داد که تشکيل کابينه جديد نشان از وجود نقشه اي کودتاگرانه عليه انقلاب دارد.

رييس حزب اسلامي مصر گفت: آمريکا و برخي طرف هاي ديگر تلاش مي کنند حکومت شوراي نظامي تا زماني نامحدود ادامه يابد.

حسين گفت: آمريکا خواهان به تعويق انداختن انتخابات و در تلاش براي بر سر کار آوردن نظاميان است زيرا نظاميان منافع آمريکا را در منطقه و در مصر تامين مي کنند.

وي هشدار داد که اگر شوراي نظامي به تعهد خود در واگذاري قدرت به غيرنظاميان پايبند نباشد ، به سرنوشت حسني مبارک رييس جمهور مخلوع مصر گرفتار خواهد شد.

حسين تاکيد کرد: ملت مصر حاضر است در راه انقلاب بيش از پيش جانفشاني کند و همانند 25 ژانويه بار ديگر قيام نمايد زيرا ديگر حاضر نيست در قفس استبداد بماند.

رييس حزب اسلامي مصرهمچنين تاکيد کرد که جوانان انقلابي تسليم خواست آمريکا نخواهند شد و بردگي آن ها را نخواهند کرد بنابراين از شوراي نظامي مي خواهيم ميان دولت آمريکا و ملت مصر يکي را برگزيند.

حسين با اشاره به اقدام شوراي نظامي در نقض حقوق مردم در تظاهرات در مقابل سفارت اسراييل و محاکمه نظامي اين تظاهر کنندگان و همچنين محاکمه معترضان در برخي شرکت هاي مصري و شکنجه آنان و علاوه بر آن محاکمه زنان در دادگاه هاي نظامي، گفت: اقداماتي که شوراي نظامي ضد تظاهر کنندگان مرتکب مي شود حتي از سوي رژيم حسني مبارک نيز مشاهده نشده بود.

رييس حزب اسلامي مصر مخالفت اين حزب را با محاکمه غيرنظاميان در دادگاه هاي نظامي اعلام کرد. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها