مشارکت اعضای خاندان آل خلیفه درشکنجه مردم

 مشارکت اعضای خاندان آل خلیفه درشکنجه مردم
سه شنبه 28 تير 1390 - 17:15

دبيرکل مرکز حقوق بشر بحرين با بيان اين که رژيم آل خليفه هنوز از انقلاب هاي کشورهاي ديگر عبرت نگرفته است، خاطر نشان کرد: برخي از اعضاي خانواده رژيم حاکم بحرين شخصا اقدام به قتل ، شکنجه و ضرب و جرح مردم مي کنند.

" نبيل رجب " روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت : رژيم آل خليفه افرادي از خانواده حاکم را مستقيما در مواجهه با ملت قرار داده است و اين افراد اقدام به شکنجه و کشتن مردم مي کنند.

وي افزود: اين مساله سبب افزايش شکاف ميان ملت و خانواده حاکم مي شود به همين سبب مردم بيش از پيش خواستار رفتن رژيم آل خليفه هستند.

رجب با اشاره به گزارش سازمان ديده بان حقوق بشر درباره بحرين گفت: اين گزارش درباره موارد نقض حقوق بشر توسط آل خليفه است و در نوع خود سومين گزارش مفصلي است که در ماه هاي اخير درباره موارد نقض حقوق بشر و جنايت هاي ضد انساني است که در حق زخمي ها در داخل بيمارستان ها و ضد پزشکان و پرستاران روا داشته مي شود.

دبيرکل مرکز حقوق بشر بحرين تصريح کرد: جنايت هاي ارتکاب شده در بيمارستان هاي بحرين در حد جنايت ضد بشريت است.

وي افزود: مسئولان رژيم توصيه هاي سازمان هاي بين المللي را ناديده مي گيرند به همين سبب مي بينيم که وزير حقوق بشر که اينک عهده دار وزارت بهداشت است از اين جنايت ها دفاع مي کند.

دبيرکل مرکز حقوق بشر بحرين سپس با تاکيد بر اينکه رژيم بحرين هيچ گونه نيت صادقانه براي ايجاد تغيير و اصلاح در کشور ندارد ، خاطر نشان کرد : رژيم آل خليفه هنوز هم در حال پيگرد پرستاران، پزشکان و محبوس کردن و اخراج آنان از کارهايشان و پلمپ مطب هاي آنان است.

وي افزود: اين گونه گزارش ها ، به منظور مطلع کردن جامعه جهاني از حجم جنايت هايي است که رژيم آل خليفه مرتکب مي شود. بنابراين اگر مي بينيم که در برخي از کشورهاي اروپايي و در پارلمان اروپا و کنگره آمريکا و حتي دولت آمريکا تحرکاتي صورت می گیرد حاصل تنگنايي است که اين گزارش ها سبب آن مي شود.

رجب گفت: ممکن است اين گزارش ها نتيجه مستقيم نداشته باشند اما اهرم فشار خوبي براي تغيير مواضع غرب در قبال بحرين است.

دبيرکل مرکز حقوق بشر بحرين در ادامه تصريح کرد: اين گزارش ها زمينه ساز اقامه دعوا ضد رژيم بحرين به اتهام نقض حقوق بشر و ارتکاب جنايت هاي بزرگ ضد مردم است به ويژه که اين گزارش ها توسط کساني تهيه شده است که شخصا اقدام به تحقيق ميداني کرده اند و به گزارش هايي که براي آن ها ارسال مي شد ، اعتماد نکردند.

رجب در باره اقدام رژيم بحرين در آزادي برخي از زندانيان به منظور وانمود کردن شکل گيري فضايي مثبت براي جامعه جهاني گفت : پرونده آزاد شدگان بسته نشده و همچنان بايد محاکمه شوند از سوي ديگر اکثر آن ها هنوز هم در زندان ها به سر مي برند. 

پربیننده ترین خبرها