تحت لواي نشست گفتگو پي گيري مي شود؛

آل خليفه درصدد گسترش انديشه هاي سعودي

آل خليفه درصدد گسترش انديشه هاي سعودي
سه شنبه 28 تير 1390 - 17:58

عضو فراکسيون پارلماني مستعفي الوفاق از اقدامات آل خليفه براي گسترش انديشه هاي سعودي در بحرين تحت لواي نشست گفت وگو خبر داد.

" علي العشيري " سه شنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: اغلب شرکت کنندگان در اجلاس گفت و گوي برگزار شده توسط رژيم بحرين ، نماينده افکار و طرح هاي سعودي هستند و جمعيت هايي هوادار رژيم آل سعود به شمار مي روند و هدف آن ها گسترش انديشه هاي سعودي در کشور بحرين است.

العشيري گفت: فراکسيون الوفاق به برگزاري تجمع و تحصن و تلاش براي جمع آوري مدارک تخلفات رژيم ادامه خواهد داد و همچنان براي تحقق خواسته هاي قانوني مردم بحرين تلاش مي کند.

وي افزود: بازداشت مردم و برگزاري محاکمه هاي صوري و اخراج کارمندان همچنان در برخي از وزارتخانه ها از جمله وزارت آموزش و وزارت بهداشت ادامه دارد و پست هاي ايست بازرسي همچنان در حال فعاليت در جاي جاي بحرين هستند و يارانه نقدي بسياري از شهروندان قطع شده است.

عضو فراکسيون پارلماني مستعفي الوفاق چشم انداز سياسي کشور را تار توصيف کرد و با بيان اينکه اجلاس گفت و گو فاقد جديت لازم است و از حد يک همايش فراتر نمي رود ، تاکيد کرد : در پايان اجلاس گفت و گو مسائلي از پيش تعيين شده به عنوان نتايج اجلاس اعلام خواهد شد.

العشيري خاطرنشان کرد: فعلا درباره ماهيت اين نتايج از پيش تهيه شده و راه حل هاي مندرج در آن اطلاعي در دست نيست.

وي افزود: آن ها به اين گفت و گوي تشريفاتي ادامه خواهند داد و نتيجه واقعي که از اين نشست به دست خواهد آمد ، پيشاپيش قابل پيش بيني است و آن عدم شکل گيري توافق درباره تشکيل دولت منتخب و مخالفت با اصلاح حوزه هاي انتخابيه است.

العشيري خاطر نشان کرد : بسياري از موافقان مشارکت فراکسيون الوفاق در گفت و گوها ، پس از مشخص شدن پشت پرده هاي گفت و گو که توسط دولت بحرين و با نظارت عربستان سعودي برنامه ريزي شده است از اين فراکسيون خواستند از گفت و گو خارج شود به ويژه که اين گفت و گو هيچ نتيجه و راه حلي براي ارايه ندارد. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها