فردا صورت مي گيرد؛

شکايت رسمي از رژيم بحرين به دادگاه لاهه

شکايت رسمي از رژيم بحرين به دادگاه لاهه
سه شنبه 28 تير 1390 - 18:16

پاريس (العالم)ـ سخنگوي کميته عربي حقوق بشر تاکيد کرد که گروهي از وکلاي بين المللي قصد دارند فردا (چهارشنبه) شکايتي رسمي عليه رژيم آل خليفه به دليل ارتکاب جنايتهاي ضد بشري به دادگاه بين المللي لاهه تقديم کنند.

هيثم مناع سه شنبه در گفتگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: اين يک درخواست مستقيم از دادستان کل دادگاه جنايي بين المللي براي تحقيق در باره جنايتهايي است که رژيم بحرين طي ماه دوم و سوم امسال مرتکب شده است.

وي تصريح کرد: جنايت هاي ارتکابي آل خليفه به طور مستقيم ماده 7 مربوط به جنايتهاي ضد بشري را نقض مي کند، رژيم بحرين به طور مستقيم اقدام به قتل برنامه ريزي شده و خارج از چارچوب دستگاه قضايي کرده است.

مناع تصريح کرد: رژيم آل خليفه مبادرت به شکنجه افراد از ماه دسامبر سال 2008 و برخورد با شهروندان براساس گرايش هاي ديني و مذهبي کرده است.

سخنگوي کميته عربي حقوق بشر افزود: اين جنايت هاي ارتکابی جنايت ضد بشريت است که اسناد مربوط به آن در سه هزار صفحه گرد آوري شده و به مدارک تصويري و گواهي قربانيان نیز ضمیه آن شده است.

مناع اظهار داشت: اين مدارک و اسناد همگي به ائتلاف بين المللي پيگرد جنايتکاران جنگي ارايه شده است. کميته عربي حقوق بشر و 15 سازمان غيردولتي عربي ديگر و تعدادي از وکلاي آلماني و وکلايي از کشورهاي حوزه خليج فارس و تعدادي از وکلاي عرب اروپايي در اين درخواست مشارکت خواهند کرد.

مناع تاکيد کرد: دادستان کل دادگاه بين المللي نمي تواند فعاليت چندين ماهه براي مستندسازي اين جنايت ها را ناديده بگيرد.

وي افزود: از اين به بعد ديگر مطالبات ما مطالباتي محدود نخواهد بود زيرا ما عمليات تحقيق را به گونه اي ادامه خواهيم داد تا همه مدارک و اسناد لازم براي رسوایی جنايت هاي ضد بشري ارتکابي آل خليفه را فراهم آوريم.

مناع درباره احتمال دخالت سياسي در اين پرونده و پيش بيني هايش درباره ميزان پاسخ دادگاه بين المللي به اين پرونده قضايي، گفت: اين يک جنگ است، ما پيش از اين دربرابر دادگاه جنايي بين المللي وارد جنگهاي بسياري درباره ليبي و غزه و جنايتهايي که توسط نيروهاي امريکايي و انگليسي در عراق صورت گرفته است، شده ايم و اين پرونده ها همچنان باز هستند و هنوز بسته نشده اند.

وي اظهار داشت: ما تلاش خواهيم کرد تا با استفاده از همه امکانات حقوقي و حقوق بشري موجود، به جنگ با رژيم آل خليفه و حاميان آن برويم.


کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها